رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا، روح الله مستوری مربی شیرازی تیم ملی را به عنوان شخصیت برتر راگبی آسیا در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

روح الله مستوری پنجشنبه با ارسال تصویری از حکم کنفدراسیون راگبی آسیا در مصاحبه با خبرنگارایرنا گفت: ۱۴ سال است که در این رشته فعالیت دارم و طی این سال ها بارها به عنوان  مربی سازنده، آقای توسعه راگبی ایران، مربی برتر و …  انتخاب شده ام.

نگاه به قشر محروم 

مربی تیم ملی راگبی با بیان اینکه به نظرمی رسد که این رشته المپیکی در فارس مظلوم واقع شده است، ادامه داد: هیچ توقعی برای خودم ندارم از نمایندگان فارس در مجلس، شورای شهر، شهرداری و استاندار می خواهم که با وجود این همه موفقیت که راگبی فارس داشته است، نگاهی هم به این جوانان که اکثرا از قشر محروم و جنوب شهر هستند و  ملی پوش شدند، داشته باشند.

 

مربی شیرازی تیم ملی راگبی،شخصیت برتر این رشته در آسیا شد
 روح الله مستوری مربی شیرازی  تیم ملی راگبی ایران 

وی با اظهار اینکه برخی افراد که کاندیدای نمایندگی مجلس و شورای شهر هستند پیش از انتخاب خود را خادم مردم می دانند و وعده می دهند اما پس از اینکه انتخاب شدند همه وعده ها را فراموش می کنند  و معلوم می شود ورزش را فقط برای کسب رای می خواهند.

مستوری بیان کرد: درترکیب ۱۲ نفره تیم ملی راگبی بزرگسالان ایران که در مسابقات آسیایی شرکت کرد و نایب قهرمان شد، ۹۰ درصد بازیکنان تیم از فارس بودند و این امربیانگر وجود جوانان خوب ورزشکار در فارس است که نام ایران را در آسیا طنین انداز کردند.

 

مربی شیرازی تیم ملی راگبی،شخصیت برتر این رشته در آسیا شد
 روح الله مستوری در سال ۲۰۲۰ هم شخصیت برتر راگبی آسیا شد

او بیان داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت این رشته المپیکی هم تعطیل شد و قرار است تا یک ماه آینده مسابقات لیگ برتر راگبی در رده سنی مختلف آغاز شود و فعالیت های این رشته هم به مانند سایر رشته ها از سرگرفته شود.

مستوری ادامه داد: پیش ازشیوع کرونا جوانان راگبی باز استان فارس در مسابقات المپیاد نخبگان ورزش ایران به مقام قهرمانی رسیدند ضمن اینکه باشگاه راگبی پسران شیراز پنج تیم ازبانوان و آقایان در لیگ های مختلف برتر دارد که باید توجه اساسی به آنها شود.

چشم انتظار تقدیرقهرمانی که ۲ سال گذشت

 

مربی شیرازی تیم ملی راگبی،شخصیت برتر این رشته در آسیا شد
 تیم راگبی باشگاه پسران شیراز قهرمان چندین ساله  ایران 

وی گفت: جوانان این استان در رقابت های المپیاد نخبه های ورزش در ایران قهرمان شدند اماغافل ازیک  تقدیر خشک و خالی که از زمان آن هم  حدود ۲ سال می گذرد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد که برای فارس افتخارکسب کردند.

مربی تیم ملی راگبی اضافه کرد: راگبی فارس از نونهالان گرفته تا بزرگسالان در ایران قهرمان شده اند و همیشه بیشترین سهمیه در تیم ملی داشته ایم برای همین هم باید آنها را دلگرم کنیم و اجازه ندهیم از ورزش دلسرد شوند و از نمایندگان فارس در مجلس ودیگر مسئولان استان می خواهیم گوشه چشمی هم به این جوانان ورزشکار استان خود داشته باشند و قشنگ نیست این جوانان پرافتخار را به حال خود رها کنیم.

تهیه غذای گرم برای نیازمندان

مستوری که علاوه در ورزش، درکار خیر و تهیه غذای گرم برای کارتن خواب ها و قشرکم درآمد هم فعال است، افزود: یک مکان لازم دارم تا بتوانم برای اینگونه افزاد پخت و پز کنیم زیرا بدون داشتن آشپزخانه کارسخت است وامیدوارم در این زمینه کمک شود تا بتوانیم یک وعده غذای گرم به دست نیازمندان برسانیم.

به گزارش ایرنا مستوری در سال ۲۰۲۰  هم به عنوان برترین مربی آسیا معرفی شده است.