مدیر مرکز جهرم شناسی از نامگذاری ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه به عنوان هفته «فرهنگ جهرم» خبر داد و گفت: ۲۰ عنوان برنامه در سال اول این هفته در جهرم برگزار می شود.

ابوالفضل قاسم زادگان اظهار داشت: در راستای شناساندن بیش از پیش و رسم و رسوم شهرستان جهرم، هفته‌ای به نام «هفته فرهنگ جهرم» با حضور صاحب نظران، جمعی از فرهیختگان مربوطه پس از تشکیل چندین جلسه و بررسی زمان‌های مختلف تعیین شد.

وی افزود: از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه هر سال به عنوان هفته فرهنگ جهرم انتخاب شده و روز ۲۰ آبان ماه هم روز جهرم در نظر گرفته شده است.

مدیر جهرم شناسی با بیان اینکه به همین مناسبت در طول این هفته برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده است، گفت: تلاش شده است برنامه‌های این هفته اقشار مختلف را تحت پوشش قرار دهیم.

قاسم زادگان اعلام کرد: در طول این هفته قریب به ۲۰ عنوان برنامه با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، مرکز جهرم شناسی، ادارات و نهادهای مربوطه، سازمان‌های مردم نهاد و … برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان، بزرگسالان، سالمندان و … در نظر گرفته شده است، بیان داشت: فراخوان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از موزه جهرم، جشنواره ورزشی و راهپیمایی خانوادگی، جشنواره رنگینک و آشپزی، دورهمی رزمندگان، اختتامیه جشنواره تائتر، ادای احترام و تشکر از پیشکسوتان خدمت به جهرم، آغاز طرح مرمت یک خانه تاریخی، طرح پاکسازی قدمگاه، نمایش مستند چتر سبز در سینما باربد، جشن کتاب و رونمایی از نرم افزار الکترونیک کتابخانه ها، جمع آوری تاریخ شفاهی جهرم از گذشتگان و … از برنامه‌های قابل اجرا در طول این هفته خواهد بود.