کمربندی جنوبی شیراز با طول حدود ۴۴ کیلومتر همچون هیولایی، اشتهای سیری‌ناپذیری برای گرفتن جان شهروندان دارد به گونه‌ای که هر ۱.۲ کیلومتر آن جان یک نفر از شهروندان را می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آینه فارس، کمربندی شیراز مهمترین محور خطرناک و پر حادثه خیز شهرستان شیراز که این روزها حواشی بسیاری در مطبوعات و جلسات مختلف دارد به طوری که درهمه شهرها ساماندهی به کمربندی ها توسط اداره راه و شهرسازی صورت می پذیرد

اما در شهرستان شیراز این محور پر حادثه خیز بعد از گذشت سالیان سال هنوز بلاتکلیف مانده است به طوری که دکتر مرادیان مدیر اورژانس فارس در گفتگو با خبرنگار آینه فارس از رشد تصادفات و مصدومین در محور کمربندی شیراز خبر می دهد.

مدیر اورژانس فارس در پاسخ به سوال خبرنگار آینه فارس مبنی بر میزان تصادفات در سال جاری نسبت به سال گذشته در محور کمربندی شیراز، گفت: در ۷ ماه ۱۳۹۹ تعداد تصادفات در کمربندی شیراز ۸۱۸ مورد بود که با افزایش چند درصدی در ۷ ماه ۱۴۰۰ به تعداد ۹۱۶ مورد رسیده است.
مرادیان در پاسخ به سوال میزان فوتی و مصدومی در محور کمربندی شیراز ابراز داشت: مصدومین کمربندی شیراز در ۷ ماهه ۱۳۹۹ یک هزار و ۱۲۶ مورد و در ۷ ماه ۱۴۰۰ یک هزار و ۳۲۱ مورد افزایش داشته است.
وی همچنین تعداد فوتی ها در ۷ ماهه ۱۳۹۹ را ۲۲ نفر عنوان و در ۷ ماه ۱۴۰۰ نیز ۱۶ نفر دانست.

مدیر اورژانس فارس به ماموریت های تصادفی نیز اشاره کرد و افزود: در ۷ ماه ۱۳۹۹ ده هزار و ۵۵۳ ماموریت و در ۷ ماه ۱۴۰۰ یازده هزار و ۴۷۴ ماموریت توسط اورژانس فارس صورت گرفته است.

مرادیان به آمار کل مصدومین تصادفی نیز پرداخت و گفت: در ۷ ماه ۱۳۹۹ سیزده هزار و ۷۶۴ مورد و در ۷ ماه ۱۴۰۰ پانزده هزار و ۲۲۷ مورد اعلام شده است.

رئیس مرکز اورژانس فارس در توصیه به شهروندان جهت کم شدن تصادفات رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را مد نظر دانست و افزود: جهت حل مشکلات کمربندی جلسات استانی با حضور همه مسئولین، توسط استاندار فارس و معاونین و سایر مدیران ارشد در حال پیگیری است.