مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: برای برگزاری نمایشگاه کتاب در کلان شهری همچون شیراز ۵ الی ١٠ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

حمیدرضا قانعی ظهر شنبه در نشستی خبری در خصوص سی امین جشنواره هفته کتاب بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالایی که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دارد از این رو مقرر شده تا این اعتبار از طریق تسهیلات به کاربران نهایی پرداخت شود.

قانعی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: هزینه‌هایی که در حوزه برگزاری نمایشگاه صورت می‌گرفت هزینه‌های سرسام‌آور بود و تجربه برگزاری نمایشگاه به صورت الکترونیکی نیز موجب شد هزینه‌ها به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: به ازای هر نفر وزارتخانه مبلغی را در نظر گرفته که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ضمن دریافت تسهیلات اختصاص یافته نسبت به خرید کتاب اقدام کند.

به گفته او ارسال کتاب در این طرح به رایگان ارسال خواهد شد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب از دیگر رویدادهایی است که در کنار نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد از این رو قرار شده ساز و کار دیگری برای برگزاری این نشست‌ها اندیشیده شود.

غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این جلسه بیان کرد: برنامه‌های هفته کتاب طی ۴۵ روز گذشته اجرایی شده بود و علاقه مندان می‌توانستند در این طرح ثبت نام و نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

وی ادامه داد: برنامه حوالی کتاب طی دو هفته گذشته نیز آغاز شده و با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس منتشر خواهد شد.

خوش اقبال با اشاره به اینکه بیش از ٨٠ عنوان برنامه در هفته کتاب در شهرستان‌های فارس اجرایی می‌شود، تاکید کرد: طرح تهیه شناسنامه ادبی و طرح تیزرهای معرفی کتاب‌های برگزیده از دیگر طرح‌هایی است که در راستای حفظ و افزایش جایگاه کتاب مورد بهره بدا ی قرار گرفته و اجرایی شد.

به گفته او قرار است پس از سال‌ها نشان ادبی در حوزه کتاب نیز به نویسندگان فعال این بخش اعطا شود.

خوش اقبال همچنین از گرامیداشت فعالین حوزه کتاب و نویسندگان برتر فارس خبرداد این در حالی است که نشست‌های ادبی تخصصی نیز در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از رونمایی کتاب در فارس گفت و افزود: بیش از ١٠٠ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با تصویر گری متخصصان این حوزه به زودی و در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

کد خبر ۵۶۳۰۳۴۰