مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: پویش همراهان سفر ایمن همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در استان فارس برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، علیرضا سیاهپور با اشاره به اهمیت تأمین آرامش برای مسافرین و برقراری ایمنی در سفرهای جاده‌ای گفت: در راستای مدیریت سفرهای نوروزی، یکی از برنامه‌های مؤثر مورد نظر برای کاهش تصادفات جاده‌ای، تلاش برای ارتقای فرهنگ ترافیک در هنگام سفرها است.
وی افزود: برای دستیابی به این هدف مهم بر اساس برنامه‌های کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲۵ پایگاه فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز امسال میزبان مسافرین خواهند بود تا در قالب پویش همراهان سفر ایمن ضمن آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها، نشاطی همگانی با اجرای برنامه‌هایی متنوع در زمینه‌های مختلف هنری برای کاربران جاده‌ای به ارمغان آورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: در استان فارس مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی سعادتشهر واقع در محور شریانی اصفهان – شیراز میزبان اجرای این طرح خواهد بود که مسافرین نوروزی می‌توانند در بازه زمانی یاد شده از این پویش سراسری بهره لازم را ببرند.
وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان برای توقف در حین سفر و رفع خستگی برشمرد و افزود: ارتقای دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی هدف غایی در اجرای این طرح است که امیدواریم مورد بهره‌برداری کامل عموم مردم و مسافرین قرار گیرد.

سیاهپور در ادامه یادآور شد: ۵۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی فعال نیز در محورهای مواصلاتی سطح استان آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند تا خدمات لازم را در تمام ساعات شبانه روز به مسافرین نوروزی ارائه نمایند.

به گفته وی بمنظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی توسط مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، از ابتدای اسفندماه سال جاری بازدیدهای دوره‌ای با اعضای کارگروه استانی شروع شده و علاوه بر آن نظارت کارشناسان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها طبق روال معمول همواره بصورت روزانه انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با تأکید بر استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر دو ساعت رانندگی، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و گفت: کاربران جاده‌ای، می توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع گشته و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام نمایند.