مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو در شرق شیراز که با فاضلاب خام آبیاری شده است امروزتخریب شد

محصولات مزارع آلوده به فاضلاب در شیراز تخریب شد

به گزارش آینه فارس، ذبیح الله سیروسی بیان داشت: از حوالی ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه امروز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ کار تخریب مزارع گندم و جو در منطقه شرق شیرازکه با فاضلاب خام آبیاری شده بود انجام شد.

سیروسی با بیان اینکه دراین منطقه حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی و جود دارد که در ۳۰۰ هکتار آن گندم و جو کشت شده است گفت:با تایید بهداشت و محیط زیست این مزارع با آب فاضلاب خام آبیاری شده اند و این مزارع امروزتخریب شد.

تخریب محصولات مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیرازتخریب محصولات مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیرازتخریب محصولات مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیرازتخریب محصولات مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

این مسوول با اشاره به اینکه قسمتی از فاضلاب خام شیراز در کانال‌های مربوط به چشمه‌های آب جنب دهکده سلامی شیراز رها شده است افزود: کانال‌های آبیاری که آب فاضلاب خام را به سمت مزارع هدایت می‌کرد نیز تخریب شد.
کارشناس بهداشت مرکز والفجر شیراز هم گفت:آبیاری با فاضلاب خام اثرات مخرب بر محیط زیست و انسان‌ها دارد بطوریکه می‌تواند باعث بیماری‌های متعدد از جمله انواع سرطان‌ها در انسان‌ها شود.