بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول ۴ روز گذشته، هواپیمایی بر فراز آسمان فرودگاه مهرآباد در حال چرخش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمایی که در طول ۴ روز گذشته برفراز آسمان فرودگاه مهرآباد در حال چرخش است مربوط به عملیات وارسی پروازی سیستم ILS/DME باند ۲۹ راست مهرآباد است.

بر اساس پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان فرودگاه مهرآباد در راستای افزایش ضریب ایمنی پرواز‌های این فرودگاه، خلبانان هواپیمای فلایت چک، مهندسان الکترونیک، کنترلر‌های ترافیک هوایی و مهندسان روشنایی باند در چهارمین روز با تلاش گروهی به وارسی صحت عملکرد سامانه تازه منصوبه ILS باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد و سامانه PAPI آن پرداختند.

ماجرای گشت ۴ روزه هواپیما بر فراز فرودگاه مهرآباد چه بود؟

گفتنی است، سیستم ILS با دادن هدایت افقی و عمودی به هواپیما، میزان انحراف پرواز از خط مرکزی باند (توسط سیستم LLZ) و همچنین میزان انحراف آن از شیب فرود نرمال تنظیم شده برای سیستم (توسط سیستم GP)، را مشخص می‌کند. مبنای عملکرد این سیستم اندازه گیری اختلاف عمق مدولاسیون دو سیگنال ۹۰Hz و ۱۵۰Hz در روی Centre Line) CL) و شیب فرود تنظیم شده توسط GP است. اگر میزان DDM%=۰%باشد یعنی هواپیما دقیقا توسط سیستم ILS برای یک فرود ایمن هدایت می‌شود.

همچنین سیستم DME که در این مسیر قرار دارد این امکان را فراهم می‌کند و در هر لحظه فاصله هواپیما به صورت SLANT تا محل نصب آن در اختیار خلبان قرار می‌گیرد. البته زمانی که سیستم ILS استفاده می‌شود، می‌توان با تنظیم DELAY TIME سیستم، اطلاعات فاصله را تا ابتدای آستانه باند در اختیار خلبان قرار داد