مدیر اتحادیه کمباینداران فارس گفت: ۲ هزار دستگاه کمباین استان فارس هنگام برداشت محصول در جنوب کشور، متوقف شدند

به گزارش آینه فارس، حبیب زارعی گفت: ۲ هزار دستگاه کمباین استان فارس که در مزارع استان‌های گرمسیری مشغول برداشت گندم، جو وکلزا بودند، به علت قطع سهمیه سوختشان خاموش شدند و برداشت محصولات زراعی استان‌های جنوبی کشور نیز عقب افتاد.

او، پلاک نشدن کمباین‌ها را دلیل شارژ نشدن کارت سوختشان علام کرد و گفت: ۷۰ درصد محصولات زراعی کشور توسط ۴ هزار دستگاه کمباین استان فارس برداشت می‌شود که با خاموش شدن ۲ هزار دستگاه کمباین، برداشت این سه محصول با مشکل روبه رو شده است.

رییس اتحادیه کمباینداران فارس گفت: روند شماره گذاری کمباین‌ها کند پیش می‌رود و با وجود پیگیری‌های زیاد، به نتیجه نرسید.

رییس پلیس راهور فارس نیز برا حل این مشکل گفت: کباین‌ها وارداتی هستند و معمولا مشکل اسناد گمرکی و برگ سبز دارند که استعلام اسناد و مدارک آن‌ها از گمرک زمان بر می‌شود.

سرهنگ سلیمی نبود صاحب کمباین در استان فارس را از دیگر مشکلات استعلام بیان کرد و گفت:کارشناسان پلیس راهور در همه شهرستان‌های فارس کمباین‌ها را بازدید می‌کنند و در صورت کامل بودن مدارک، کمتر از ۲۴ ساعت کار پلاک گذاری آن‌ها را انام می‌دهند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس هم گفت: به دلیل رسیدن برداشت گندم، کلزا و جو در استان‌های گرمسیری به روز‌های پایانی، موقتا به همه کمباین‌های بدون پلاک هم سوخت داده می‌شود، اما مالکان باید هرچه زودتر نسبت به شماره کردن کمباینشان اقدام کنند.

به گفته طاهری، تا ۴۸ ساعت آینده کارت سوخت ۲ هزار دستگاه کمباین بدون پلاک استان فارس شارژ می‌شود