امام جمعه شیراز گفت: باید در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های قرآنی و مفاهیم مربوط به اهل بیت را باید تقویت کنیم و به یکدیگر پیوند دهیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام شعبانیه اظهار داشت: باید مراسم‌ها را به رویداد فرهنگی تبدیل کنیم، مراسم برای ارسال گزارش برای مافوق است، اما مافوق در صدد برگزاری رویداد برای نسل آینده است، مقام معظم رهبری می‌فرماید هزینه‌ای که صورت می‌گیرد باید نتیجه دهد.

او با اشاره به اینکه یکی از اساس‌های تشکیل نظام جمهوری اسلامی موضوع مهدویت است، افزود: اصل همت ما این است که در سال ۱۴۰۰ هم افزایی‌ها و جبهه شدن جریان فرهنگی انقلاب برای پیش برد اهداف شکل بگیرد.

امام جمعه شیراز در خصوص قرآن، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ با همفکری به عنوان سال قرآن و عترت می‌نامیم البته اصل نامگذاری را مقام معظم رهبری انجام می‌دهند، اما مسلما آنچه رهبر معظم انقلاب نام گذاری می‌کنند جدای از این نیست، فعالیت‌های قرآنی و اهل بیت را باید تقویت کنیم و به یکدیگر پیوند دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه پراکندگی کار‌ها یکی از دلایل عدم برگزاری مطلوب برنامه‌های مذهبی است، افزود: توقع من از مجموعه فعالان فرهنگی این است که کار‌ها به صورت متمرکز صورت گیرد، جامعه ما نیاز دارد که در محافل و مجالس رشد پیدا کنند از این رو باید بر روی این کار تمرکز کنیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مراسمات و مجالس باید مردمی باشد، زیبایی جلسات به مردمی بودن است، بنابراین باید بر روی این موضوع تفکر کرد.

او گفت: اگر می‌خواهد قرآن در جامعه اجرا شود باید حکم شرعی شد، اگر احکام را فرا نگیریم قرآن اجرا نخواهد شد، حوزه علمیه باید در این بخش همکاری کند تا به نتیجه مطلوب دست یابد، حوزه علمیه فارس نیز قول داده است تا مجموعه طلاب با یک برنامه به این کار بپردازیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در ادامه این جلسه در خصوص «طرح نور الثقلین» گفت: در این طرح تمرکز بر محافل قرآنی و ترویج آن در سطح محله‌ها و خانه‌ها خواهد بود که فراخوان آن هفته آینده اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی بیان کرد: شورای قرآن و عترت با دستور تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) در دستور تشکیل قرار گرفت که تاکنون سه جلسه از آن برگزار شده وکار به خوبی پیش می‌رود.

او افزود: در حوزه قرآن چهار طرح به تصویب رسیده است که یکی از آن‌ها طرح من قرآن را دوست دارم» است که با همکاری حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه‌ریزی شده و هدف آن آموزش ۱۰ هزار نفر در سال است.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه در صدد گرفتن بانک اطلاعاتی مربیان قرآن و محافل قرآنی استان فارس هستیم، عنوان کرد: همچنین طرح حفظ جز ۳۰ و حفظ موضوعی نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که با همکاری اداره کل اوقاف در صدد برگزاری آن هستیم.

سلامی اظهار کرد: هدف گذاری تمام چهار طرح یک ساله است و تمام برنامه‌ها بر این محور است که برای ظهور حضرت همدل باشیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ (ع) یادآور شد: حدود ۱۴ برنامه از طرف مسجد جمکران معرفی شده که از طریق شورای قرآن و عترت ابلاغ سراسری خواهد شد.

انتهای پیام/