عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در اصلاح آیین‌نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی باید بحث حریم با فضای مسکونی رعایت شود.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در بیست و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر در حاشیه بررسی طرح الزام شهرداری به اصلاح آیین‌نامه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز اظهار داشت: یکی از نکاتی که در اصلاح آیین‌نامه باید در نظر گرفت و در قانون هم به آن اشاره شده اما در آیین‌نامه مغفول مانده، بحث حریم است.

وی اضافه کرد: در قانون بحث حریم با منازل مسکونی و زمین‌های دارای کاربری مسکونی تعریف دارد بنابراین در اصلاح آیین‌نامه باید بحث حریم با فضای مسکونی رعایت شود.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان کرد: اگر کنار خانه هر کدام از ما اعضای شورا دکل نصب شود، ما هم اعتراض می‌کنیم.

مهندس محمدیان با اشاره به عوارض دکل‌های مخابراتی تصریح کرد: هرچقدر هم گفته شود این دکل‌ها عوارض ندارد اما برای مردم از لحاظ روانی، ذهنی و فکری قابل قبول نیست ضمن اینکه وجود این دکل‌ها در نزدیکی فضای مسکونی ارزش منازل مسکونی را نیز تحت تأثیر قرار داده و دغدغه‌های زیادی برای مردم و در بعضی موارد تنش اجتماعی ایجاد کرده است که انتظار می‌رود در اصلاح آیین‌نامه تمامی این موارد مد نظر قرار گیرد.