عضو شورای شهر شیراز با طرح سوالاتی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: آیا حافظه بلند مدت یک شهر دو میلیونی را به سخره و هیچ گرفته اید؟ گر از دیدگاه دوستان مجموعه‌ای مضر و بی خاصیت بود، چرا اکنون آن را دوباره با سر و صدا و عکس یادگاری راه اندازی کردند؟

محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: لازم است همینجا تذکری به مجموعه‌های مرتبط در شهرداری بدهم که جهت گرامی داشت دهه دوم فاطمیه اقدامات قوی تر و پر رنگ تری را در سطح شهرانجام دهند.
وی با گرامی‌داشت ایام سالگرد شهادت سرداران مقاومت تصریح کرد: گرامی می داریم یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار، بویژه سپهبد شهید پاسدار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان ایشان که با نثار جان خویش، جبهه و جغرافیای مقاومت را منسجم و تقویت کرد و نقشه استکباری-استعماری خاورمیانه جدید را در نطفه خفه و منطقه را از لوث اشرار تروریست وابسته به دستگاههای آمریکایی- صهیونی پاک کردند.
ابن عضو شورای شهر شیراز گفت: رحلت عالم مجاهد، فیلسوف ،زمانه و ولی شناس بزرگوار حضرت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت عرض می‌کنم.
وی بیان کرد: در ماه‌های پایانی شورای شهر باید پاسخگوی وعده ها و شعارهای پیشین باشیم و به تحقق آنها جامه عمل بپوشانیم و نه آنکه در دام بازی‌های تبلیغاتی افتاده و وعده‌ها و شعارهای تبلیغاتی بدهیم که می‌دانیم واقعیت بخشی به آنها خارج از عمر این شورا است.
به گفته تذروی؛ ادغام دو سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و سازمان حمل و نقل مسافر که بنا به دستور وزارت کشور در دوره چهارم شورای شهر شیراز انجام شد موجب ایجاد تعارض منافع و عدم رضایتمندی در خدمات و سرویس به رانندگان زحمتکش تاکسی رانی شده و لازم است همچون شهر اصفهان این دو سازمان از یکدیگر منفک و به حالت گذشته خود بازگردد.
این عضو شورای شهر خواست تا طی یک لایحه موضوع را به شورا انعکاس تا طی مصوبه تفکیک صورت پذیرد.
وی بااشاره به فرارسیدن زمان زمان ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: از شهردار شیراز خواستارم  تا نسبت به اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به مناطق کمتر برخوردار در راستای توسعه متوازن و عدالت محور را در دستور کار قرار داده و به موضوع افزایش فضا ها و بسترهای مناسب جهت نشاط و سرگرمی و گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و بانوان و خانواده ها در بودجه توجه ویژه داشته باشد.
تذروی بیان کرد: جهت به یادگار گذاشتن نام نیک بهتر آن است که از تصمیمات هیجانی و سیاسی که موجبات هدر رفت بیت المال خواهد بود اجتناب کرد، با آغاز شورای پنجم ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۰واقع درگویم تعطیل شد، اما اکنون بعد از گذشت چند سال دوستان آن را با سر و صدا و پوشش خبری بسیار افتتاح می‌کنند!
این عضو اصولگرای شورای شهر شیراز در بخش پایانی نطق خود با طرح سوالاتی تصریح کرد: آیا حافظه بلند مدت یک شهر دو میلیونی را به سخره و هیچ گرفته اید؟ اگر این مجموعه مفید به فایده بود، آن زمان با مدیریت جناب آقای داراب زارع به فعالیت خویش مشغول بود و اگر از دیدگاه دوستان این مجموعه مضر و بی خاصیت بود، چرا اکنون آن را دوباره با سر و صدا و عکس یادگاری راه اندازی کردند؟
وی ادامه داد: البته این نوع عملکرد را مردم با آن آشنا هستند و در سطح بالاتر و دردولت اصلاحات یک روز کارت سوخت جمع آوری میشود و روز دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، یک روز مسکن مهر را مزخرف می دانند و روز دیگر با تغییر نام آن به مسکن ملی بدنبال اجرای آن هستند.
این فعال شهری گفت: ای کاش بجای این سیاسی کاری‌های بیهوده، منافع ملی را در نظر گرفته و موجبات یاس و سرخوردگی آحاد جامعه نمی شدیم.
تذروی خطاب به رئیس و معاون اول دولت تصریح کرد: آقای رییس جمهور شما به مردم وعده دادید که چرخ اقتصاد را بگردانید آقای جهانگیری شما گفتید چرخ ماشین اقتصادی کشور به راه افتاده است، اما در عمل هرروز سفره مردم کوچک و کوچکتر می‌شود، شما اقتصاد کشور را با گره زدن به برجام به قهقرا بردید و ارزش پول ملی را نیز نابود کردید.
این فعال اجتماعی گفت: این همه بی تدبیری در دولتی که شعارش تدبیر و امید بود به آنجا رسیده که تهیه کالاهای اساسی مانند روغن خوراکی برای مردم به امری سخت مبدل شده است.
وی بیان داشت: از قوه قضاییه و دستگاههای نظارتی خواهشمندم که به این مسئله گرانی و کمبود کالاهای اساسی  با جدیت ورود کرده و با کم کاری و ترک فعل های مسئولین در هر جایگاهی قاطعانه برخورد صورت پذیرد.
انتهای پیام/ م