فرمانده سپاه فجر فارس گفت: کمک به سازمان‌ها و نهاد‌ها در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و حضور فعال در هر عرصه‌ای که نیاز کشور باشد هنر سپاه و بسیج است.

سردار بوعلی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سپاه فجر با تمام ظرفیت‌ها و امکانات آماده همکاری با نهاد‌ها در عرصه محرومیت زدایی است وانسجام و هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در این زمینه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
او گفت: همکاری و تعامل منسجم دستگاه‌ها و نهاد‌ها یکی از عوامل مهم افزایش تاثیرگذاری طرح‌ها و برنامه هاست و اگر در این زمینه موفق عمل شود بدون شک رضایت مردم را در پِی خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر عزم سپاه فجر، شورای شهر و شهرداری شیراز برای ساماندهی معضلات اجتماعی، گفت: اقدام موثر در زمینه مقابله با اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر، محرومیت زدایی و راه اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی در محلات محروم، انسجام گروه‌ها و فعالان اجتماعی در سطح محلات و هم افزایی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی محور‌های مهم همکاری سپاه فجر و بسیج با شورای شهر و شهرداری شیراز است.

سردار بوعلی به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در حوزه محرومیت زدایی، گفت: کمک به سازمان‌ها و نهاد‌ها در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و حضور فعال در هر عرصه‌ای که نیاز کشور باشد هنر سپاه و بسیج است.
رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه با جلسات مستمر با همکاری شهرداری یک پلن قدرتمند تعریف شده تا با همراهی قرارگاه این امر محقق شود، بیان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی باید طرح‌های جامعی تعریف شود چراکه محرومیت یک موضوع فرابخشی است و دستگاه‌های عمومی دولتی و کشوری و لشکری باید در این طرح شرکت کنند.
مهدی طاهری با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی بهترین فرصت بود تا از آن به عنوان قرارگاه مقدم استفاده کنیم، افزود: در این حرکت باید دستگاه‌های مختلف ماموریت بگیرند و کارها را انجام دهند تا طبق برنامه شاهد رفع محرومیت باشیم.
طاهری با بیان اینکه رابطه امنیت و توسعه یک رابطه مفهوم شده است، گفت: امنیت و توسعه مثل دو بال عمل می‌کنند و به عنوان پایه اصلی توسعه پایدار است .امیدوارم این تفاهم نامه ۳ جانبه مقدمه کار بزرگ باشد.

سید احسان اصنافی نیز در این دیدار با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری شیراز به مسئله محرومیت زدایی از محلات این کلانشهر، گفت: در این راستا طرح‌های مختلف عمرانی از طرف شورای شهر و شهرداری شیراز پیگیری می‌شوند و با هم افزایی سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله سپاه فجر شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.
شهردار شیراز گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های اجتماعی در سطح محلات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بخصوص مسئله مقابله با اعتیاد از دیگر محور‌های مهم همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز با سپاه فجر است.