به گزارش آینه فارس ، مسلم پوررضایی با اعلام این خبر اضافه کرد: دو مزرعه همجوار که هر دو توسط کود پتاس، اوره و آبیاری بارانی تغذیه شدند و تنها یکی از آنها توسط کود های ریز مغذی پس از برداشت محصول در بهمن ماه و بر اساس آزمون خاک تغذیه شده بود باعث افزایش […]

به گزارش آینه فارس ، مسلم پوررضایی با اعلام این خبر اضافه کرد: دو مزرعه همجوار که هر دو توسط کود پتاس، اوره و آبیاری بارانی تغذیه شدند و تنها یکی از آنها توسط کود های ریز مغذی پس از برداشت محصول در بهمن ماه و بر اساس آزمون خاک تغذیه شده بود باعث افزایش چشمگیری در میزان گلدهی شد.

پوررضایی تصریح کرد: این افزایش میزان گل دهی در شرایطی انجام شد که بسیاری از کشاورزان از میزان برداشت محصول زعفران خود در سال جاری رضایت چندانی نداشتند همچنین مزرعه زعفران همجوار که تغذیه ریز مغذی ها را نداشت هم اینگونه بود و برداشت رضایت بخشی نداشت.

این مقام مسئول اعلام کرد: تغذیه پیاز زعفران در مراحل مختلف تولید و توجه به کمبودهای خاک اهمیت بسزایی در میزان تولید و برداشت محصول خواهد داشت و حفظ رطوبت خاک تا پایان فصل تغذیه پیاز زعفران و شروع دوره استراحت پیاز ضروریست.

رییس مرکز جهاد کشاورزی خیر در ادامه گفت: این مزرعه الگویی در سال دوم برداشت است و نتایج حاصله از سال های آینده اعلام خواهد شد تا شاهد افزایش تولید زعفران در شهرستان باشیم.

او در ادامه می گوید: زعفران نیاز به آبیاری تابستانه ندارد و باعث بیرون آمدن همزمان برگ و گلدهی می شود.

او در پایان گفت: این طرح با مجری فاطمه اسکروچی کارشناس مرکز جهاد کشاورزی خیر تاثیر مدیریت تغذیه زعفران بر اساس نتایج آزمون خاک در افزایش گلدهی زعفران در خیر استهبان انجام شد.