رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ویدئوی پخش شده بلوار چمران گفت: همه مسئولین جامعه اسلامی و همه آنها که دستی در نهادهای تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه‌هایی علمیه، مجموعه سازمان تبلیغات، ارشاد، فرهنگی شهرداری، فرهنگی دانشگاه‌ها و هر ارگانی که مسئولیت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی بر عهده ایشان است ، خود را در این معرکه مسئول دانسته و توان و برنامه‌های پیش رو را هوشمندانه تر و با اقتدار به پیش ببرند.

مهدی طاهری در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بودیم، آن‌هم در سالروز شهادت مالک اشتر زمان دکتر مصطفی چمران در بلوار شهید چمران شیراز!

وی افزود: بی‌توجهی و کوچک‌انگاری این دست هجمه‌های فرهنگی در مورد عفاف و حجاب به عنوان بزرگ ترین و مقدس ترین زبان بین المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) ایران اسلامی، قطعاً خیانتی بزرگ به زن مسلمان، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می تواند آثار نامطلوبی را در جامعه اسلامی بر جا بگذارد.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: من به سهم خود از خانواده شهدا به ویژه همسران و مادران شهدا عذرخواهی می‌کنم، همچنین از جانبازان عزیزی که به‌حق شهدای زنده هستند و بنیانگذاران امنیت و آرامش این نظام سرافراز بوده و هستند، عذرخواهی می‌کنم.

طاهری ادامه داد: همه مسئولین جامعه اسلامی و همه آنها که دستی در نهاد های تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، مجموعه سازمان تبلیغات، ارشاد، فرهنگی شهرداری، فرهنگی دانشگاه ها و هر ارگانی که مسئولیت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی بر عهده ایشان است ، خود را در این معرکه مسئول دانسته و توان و برنامه های پیش رو را هوشمندانه تر و با اقتدار به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه روی دیگر سخنم با امت شهید پرور و مسلمان است، افزود: همه ما باید خود را در صحنه حاضر ببینیم نه در خارج از معرکه. اصلا تمامی تلاش دشمن معطوف به آلوده کردن جامعه به گناه و هنجار شکنی نیست که این مهم تلاش همیشگی شیطان بوده و هست، بلکه عمده قوای خود را بر این گذاشته تا امر به معروف و نهی از منکر را قاعده ای حکومتی جلوه داده و مسئولیت را از دوش آحاد جامعه مسلمان ساقط بداند که این یک خطای راهبردی است.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در فرازی از فرمایشاتشان فرموده اند که محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته، اکنون سوال اینجاست که آیا به لحاظ ساختاری آنچه در اجرای این فرمایش حضرت اما تلاش  شده توسط ساختارهای کاملا مردمی و هیات مذهبی در طول تاریخ بوده و یا اقدامات و ساختارهای دولتی؟! که مسلما فقط وابسته به حرکتهای مردمی بوده و هست.

او ادامه داد: به اعتقاد من اگر بنا باشد حیات فعالانهو پویایی در اسلام بماند با حضور هیئاتی و خودجوش امت اسلامی است و نه با اتکای به دولت ها که البته دولت در فراهم سازی زیرساختها وظیفه ای دارد و مردم هم وظیفه ای.

طاهری تاکید کرد: مشاهده این تصاویر بی اختیار فرمایشات نصیحت گونه فرمانده یکتای شهید، سپهسالار جبهه های مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را به یادم آورد که : «من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این اینجوری هست و آن آنجوری، این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، این راست است؛  این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خوب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شماست، اما جامعه ماست. فقط رابطه حزب‌اللهی با حزب‌اللهی معنا ندارد. رابطه حزب‌اللهی با کسی که دینش ضعیف‌تر است موضوعیت دارد. باید اینکار را بکنیم . جامعه ما خانواده ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این ها بچه های ما هستند.»

وی افزود: این دختران و پسران و آنها که چنین خطایی را کردند به طور عام ، فرزندان ما بوده و هستند و آیا اگر تربیت اسلامی و بروز و نشر رفتار و اخلاق حسنه دینی همه به جای خود صورت می گرفت امروز ما شاهد جامعه ای با چنین منظره‌هایی بودیم؟ وقتی مفهوم هنجارشکنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندکی از زنان جامعه معنی شود و ناهنجاری های دیگر که بعضا در ذهن جامعه به هیچ وجه قابل توجیه نیستند ، مورد عتاب و خطاب جدی واقع نشوند نباید انتظار نتایج مطلوبی را داشت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: نوجوانی که فرق هنجار و ناهنجاری اجتماعی را متوجه نیست، ضد انقلاب نیست، بلکه انقلاب اسلامی را به جامعیت درک نکرده است و ما همه مسئولیم.

وی افزود: لازم است در این جا از فرمایش حکیم فرزانه و رهبری انقلاب اسلامی بهره ببرم که می‌فرمایند: «ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت!»

وی با بیان خاطره‌ای ادامه داد: طاعون داعش نطفه بست و به یکباره گسترده شد و به سرعت از بیش از ۸۰  کشور جهان به او پیوستند. طاعونی که از سر لذت، سر می‌برید، جگرها را از تن بیرون می‌آورد و به دندان می کشید، طاعونی که کودکان و زنان را به بردگی جنسی واداشته و شهر به شهر را به ارعاب تصرف می‌کرد تا از یک سو خود را به مدیترانه برساند و از یک سو به ایران اسلامی؛ تا به قول خودش به خلافت امت یکپارچه اسلامی برسد. برایش سنی و شیعه هم فرق نمی کرد و همه را غیر از خود تکفیر کرده و به شنیع ترین اشکالی که از زمان بربریت شنیده و دیده نشده، خون میریخت و سرزمین خود را پهناور می‌ساخت.

وی افزود: تصمیم بر این شد این طاعون خبیث و این افعی سیاه را در خارج از مرزهای ایران عزیز سرکوب و نابود کرد که اگر خود را به سرزمین ما می‌رساند، جز زمین سوخته و اجساد بی جان چیزی باقی نمی ماند. اولین دغدغه، حضور نیروهای جوان جهادی از جان گذشته بود و نه سلاح و منابع مالی، یکی یکی پیدایشان شد و به صفوف جهاد پیوستند. جوان‌هایی از همین نسل های دهه ۷۰ و ۸۰  که با عده کثیری از آنها مانوس بودم. به چهره هایشان نگاه می‌کردی، یکی از یکی روشنتر. تبسمها و خشم هایشان را به یاد دارم. همه آنها تربیت شدگان همین نظام بودند، اما پیست اسکیت نداشتند و دوربین ها و ابزارهای رسانه ای ما هم نتوانست عمق زیبایی های روح و اقدام آنها را به نمایش بگذارد، آنقدر از این نسل جوان مجاهد کم گفته شد که کلمات دشمنان پررنگتر دیده شدند و عجب مظلومیم ما!

آری نسل نوجوان و جوان ما همه آنچه در آن تصاویر موهن دیده شد نبودند. به دشمنان نظام می گویم اگر بر این امید واهی نشسته اید تا نسل نوجوان ما را در همین یک صحنه ویدیویی ارزیابی کنید و از آن‌رو دستگاه های اندازه گیری شما جامعه ما را قادر به واکنش فرهنگی نمی داند سخت در اشتباهید.

طاهری تاکید کرد: حالا بهتر می‌فهمم که سلام فرمانده کجا را هدف قرار داده و چه آتشی در اردوی شما به پا کرده و برد این کنشگر فرهنگی زیبا تا کجاست؟ امروز و فرداست که نسخه  « هِلو کاماندر » آنرا از عمق اروپا و امریکا بشنویم ، آنگاه ارزیابی بهتری از این معرکه فرهنگی خواهیم داشت.

این عضو شورا گفت: توبه عوام از گناه است و توبه خواص از غفلت و امید داریم که خداوند متعال به حق قداست خون مقدس شهدا همه ما بر این راه موفق بدارد.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قبیح و حرام دانستن و برگزاری چنین محافل و مجالسی و تقاضای پرهیز از برخوردهای سلبی بدون ریشه یابی، بر حمایت های قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در عین حال تاکید بر ضرورت ارائه آموزش های دقیق و علمی به افراد مشتاق و گروه‌های فعال در این عرصه تاکید دارد و امیدواریم تا دستگاه های آموزشی و تربیتی نظام در حوزه فرهنگی تمام تلاش خود را برای بهبودی فضای تربیتی و فرهنگی جامعه به کار گیرند.

طاهری تاکید کرد: ضمن اینکه یادآور می‌شود در صورت عدم توجه به این مهم و سوء استفاده دشمنان انقلاب از چنین صحنه هایی و سیاسی و خدای ناکرده امنیتی کردن چنین معضلات فرهنگی اجتماعی، نتایج برای هیچ‌یک از آحاد جامعه مطلوب نخواهد بود.

انتهای پیام/ن