رئیس شورای شهر شیراز گفت: در صحنه نمایش محشر شاهد خلاقیت و قالب هنری و پردازش خوبی هستیم و این نمایش به خوبی به تبیین واقعیت‌های دینی، مذهبی و اخلاقی می‌پردازد.

مهدی طاهری با حضور در محل اجرای نمایش میدانی محشر در شیراز گفت: واقعا باید به دست اندرکاران نمایش پر شور و بزرگ محشر خدا قوت گفت و دست تمام آن‌ها را بوسید.

او گفت: تلاش و همکاری شهرداری شیراز با سازمان اوج موجب شده تا شیراز در این شب‌ها میزبان محشر شود و امروز تبیین واقعیت‌های دینی، مذهبی و اخلاقی و رفتاری در قالب زبان هنر از نیاز‌های مبرم جوانان ماست و بچه‌های ما امروز هنر را بهتر از کتاب‌ها درک می‌کنند.

طاهری با اشاره به اثربخشی هنر گفت: در صحنه محشر شاهد خلاقیت و قالب هنری و پردازش خوبی هستیم و از نور، صدا، تصویر و دود و خاک و باد در این نمایش به سبک هنرمندانه‌ای استفاده شده است.

او گفت: محشر و معاد به معنی واقعی کلمه در این نمایش برای مردم به ویژه نسل جوان به شکل عینی به تصویر کشیده شده و این مفاهیم دینی با اجرای نمایش به باور بیینده می‌رسد و اینکه چیزی که دیده و لمس نشده با زبان هنر منتقل کرد قطعا به تخصص و مهارت نیاز دارد که در محشر به خوبی به انجام رسیده است.

طاهری گفت: جوانان ما تشنه چنین مباحثی هستند و محشر در تبیین ارزش‌ها اثربخشی مطلوبی دارد و امیدوارم شاهد انتقال مفاهیم دینی بیشتری به زبان هنر و سبک میدانی باشیم.

او گفت: انجام چنین نمایش‌هایی با ایجاد شهرک‌های سینمایی می‌تواند رشد مطلوبی کند و باید به این مهم نیز توجه کرده و آن را توسعه دهیم.

محشر تاثیر تربیتی خوبی در فضای شهر شیراز ایجاد کرد

سید ابراهیم حسینی  نیز گفت: نمایش محشر با یک برنامه ریزی دقیق و مطلوب در حال اجرا در شهر شیراز است که تاثیر خوبی بر بیننده و محیط فرهنگی شهر شیراز دارد و کار بزرگ و فاخر فرهنگی به شمار می‌رود.

او گفت: در محشر شاهد مدیریت مجموعه بزرگی از هنرمندان و کار هنری هستیم و در این نمایش به خوبی به معاد، جبهه و جنگ و شهدا، تاریخ عاشورا، احادیث، آیات و … به خوبی پرداخته می‌شود و ترکیب این مجموعه با جلوه‌های ویژه موجب جلب توجه مخاطب و انتقال مطلوب مفاهیم دینی می‌شود‌.

حسینی گفت: در محشر از نور و صدا به شیوه هنرمندانه استفاده شده و جبهه و جنگ به صورت واقعی و عینی به تصویر کشیده شده است و شاهد ارتباط با ائمه، یاد امام حسین (ع) و شهدا هستیم.

او گفت: نمایش محشر از نگاه فرهنگی و دینی مطلوب است و آمیخته‌ای از واقعیت‌های زندگی است که با سبک هنری ویژه‌ای آمیخته شده و بیننده را به فراخور شغل، سن و نوع نگاهش به تفکر وا می‌دارد که اقدام تربیتی موثری است.