طاهری عنوان کرد: تاکید دارم به عنوان یک عضو که سایت امانتدار مردم باشد و اعضای شوراهای سابق آرا و نظرات آنها در سایت دیده شود و 

طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا درباره تکلیف شهرداری به ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ای با قابلیت ثبت مشکلات شهری، ایده‌های شهروندان، درج گزارش نارضایتی، اعمال نظرسنجی عمومی و تخصصی و درج انتقادات نسبت به فعالیت‌های شورا و شهرداری از دیگر مصوبات شورا بود.

بر این اساس مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا و هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا با محوریت کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارسال شود.

در همین راستا مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر لزوم شفافیت و موافقت شورای ششم با این موضوع گفت: تقاضا دارم که شورا در این زمینه ورود کند و به عنوان میثاق نامه مشخص باشد چراکه برداشت‌ها از شفافیت متفاوت است و منجر به تفسیرهای متضاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجلس هم به صورت کلی این امر پیگیری می‌شود اما ضرورت دارد که شورا نیز ورود کند، گفت: راجع به سایت هر چند اکنون وقت گزارش نیست اما به واحد فناوری اطلاعات و شهرداری گلایه دارم که با یک حرکت لاکپشتی سایت شورا ۶ ماه طول کشیده است، این تحول و انقلاب کی قرار است در بدنه شهرداری رخ دهد.

رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: در محیطی از ابزارهای پیچیده و تکنولوژی هستیم اما شهرداری با مدل قرن ۱۹ اداره می‌شود سایت شورا هم شامل همین امر شده است و به صورت لاکپشتی جلو می‌رود.

۳ هفته است یک تیم جهادی پای کار آمدند و امیدواریم به سرعت تکمیل شود و سایت بالا بیاید و جایگزین سایت فعلی شود.

طاهری عنوان کرد: تاکید دارم به عنوان یک عضو که سایت امانتدار مردم باشد و اعضای شوراهای سابق آرا و نظرات آنها در سایت دیده شود و این کار ارتباطی با استخدام جدید و غیره ندارد.

رضا محمدیان؛ عضو شورای شهر شیراز نیز در این باره گفت: شهرداری یک سامانه ۱۳۷ دارد و یک سایت شفافیت که با همین موضوع است، پیشنهاد می‌شود برای اینکه موازی کاری نشود این امر به کمیسیون برود و عملکرد شهرداری براساس سامانه ۱۳۷ و سایت مذکور بررسی شود و در راستای همان کار قبل باشد تا موازی‌کاری نشود.