استاندار فارس با بیان اینکه بزرگترین بحران ما آب است، گفت: تحولات جدی در بودجه ۱۴۰۱ در حال وقوع است و اگر به ماجرای آب در کل استان توجه ویژه شود ما آینده بهتری خواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، محمدهادی ایمانیه در جمع مردم نی‌ریز با تسلین شهادت حضرت زهرا (س) خطاب به قالیباف گفت: استان فارس ۳۶ شهرستان دارد و بالاترین تقسیمات کشوری متعلق به استان فارس است و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تمدنی، کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد.

او گفت: استان فارس با وجود این ظرفیت‌ها و با وجود اینکه استان برخوردار تلقی شده، اما بسیاری از محرومیت‌ها نیز در این استان وجود دارد.

استاندار فارس گفت: بزرگترین بحران ما آب است و ۱۰ سال خشکسالی در کنار مصرف بی‌رویه، چاه‌های غیرمجاز و سد‌هایی که احداث شده، اما شبکه‌های پایین دستی لحاظ نشده، هدررفت آب در کانال‌ها و رودخانه‌ها و بیرون رفت آب از استان به طرف دیگر استان‌ها همه دست به دست هم داده سبب مشکلات بسیاری در استان و به ویژه شرق استان شده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه تدابیری که مجلس در نظر گرفته مایه خوشحالی و خرسندی است، گفت: تحولات جدی در بودجه ۱۴۰۱ در حال وقوع است که اگر به این ماجرای آب در کل استان توجه ویژه شود ما آینده بهتری خواهیم داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه معادن غنی استان فارس از منافعش محروم است، افزود: ۱۵ درصد حق مالکیت معادن که باید به استان‌ها برگردد در مرکز می‌ماند و مسئولیت‌های اجتماعی مرتبط با معادن هم اجرا نمی‌شود.

او گفت: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی معادن، حق مالکیت و دیگر امور معادن اگر انجام شود منافعش به همه استان می‌رسد به ویژه در شهرستان‌هایی که معادن بیشتری دارند.

او با بیان اینکه اگر قرار است که سلامت ۸ دهک این کشور تامین شود راهی جز حمایت از بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی نیست، گفت: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم، اما آن‌ها مورد استفاده ۱۰ درصد مردم است علاوه بر آن در شهرستان‌های ما بیمارستان خصوصی وجود ندارد فقط در مرکز استان است بنابراین باید بیمارستان‌های دولتی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

ایمانیه با بیان اینکه بدون هزینه اضافی و با تدبیر می‌توان مسیر رشد بیمارستان‌های دولتی را فراهم کرد، گفت: در استان این آمادگی وجود دارد که بدون هزینه اضافی با تدابیری حمایت از بیمارستان‌های دانشگاهی انجام شود.

ایمانیه با بیان اینکه شرط ماندگاری متخصصان در شهرستان‌ها این است که از آن‌ها حمایت شود، گفت: درباره بیمارستان نی‌ریز اقداماتی انجام شده و امیدواریم با کمک ستاد اجرایی و پیگیری نمایندگان در همین امسال افتتاح شود.

استاندار فارس با بیان اینکه راه آهن بسیار به توسعه استان کمک می‌کند، گفت: تکمیل راه‌آهن شیراز _ گل گهر یکی دیگر از خواسته‌های مردم این منطقه است که باید مورد توجه قرار بگیرد