تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به پارکینسون در شیراز با جراحی پیشرفته تحریک عمقی مغز درمان شده اند

به گزارش آینه فارس علی رزم کن، جراح مغز و اعصاب گفت: پارکینسون بیماری پیشرونده و مخرب دستگاه عصبی مرکزی است که موجب اختلال در سیستم حرکتی بدن می‌شود.

وی با بیان این که علائم اولیه این بیماری لرزش، خشکی بدن، آرام‌شدن حرکات و دشواری در راه‌رفتن است، افزود: با تشخیص پارکینسون درمان دارویی برای کاهش شدت علائم و پیشگیری از پیشرفت سریع بیماری آغاز می‌شود.

رزم کن افزود: بیمارانی که به علائم پیشرفته پارکینسون مبتلا هستند، برای درمان تحت جراحی نوین تحریک عمقی مغز قرار می‌گیرند.

جراح مغز و اعصاب و سرپرست تیم جراحی گفت: شیراز بعد از تهران تنها مرکزی است که این روش نوین جراحی را با کمک تجهیرات پیشرفته برای بیماران فارس و دیگر استان‌های کشور انجام می دهد.

رزم کن افزود: در این روش بدون بازکردن مغز بیمار، دو الکترود در عمق مغز کارگذاری شد و با قراردادن یک باتری در زیر پوست قفسه سینه، عملکرد الکترود‌ها کنترل می‌شود.

وی افزود: بهبود ۸۰ درصدی علائم بیماری و کاهش ۵۰ درصدی مصرف دارو از مزایای این روش پیشرفته در درمان پارکینسون است.

این جراح مغز و اعصاب با بیان این که جراحی تحریک عمقی مغز از سال ۹۲ در شیراز برای درمان بیمارانی با مشکلات حرکتی مورد استفاد قرار می‌گرفته است، افزود: تا کنون بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به پارکینسون با این روش درمان شده اند.

۲۲ فروردین برابر با ۱۱ آوریل روز جهانی پارکینسون نام گرفته است