رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوع کرونا دلتا را یک تهدید جدی خواند که لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را در جامعه جدی‌تر می‌سازد.

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و هشتادمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا نسبت به ادامه روند افزایش موارد ابتلا به کرونا در فارس ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد روند شیوع کرونا دلتا و موارد ابتلا به این بیماری در استان همچنان افزایشی است و آمار مراجعه بیماران و افراد دارای علائم و مشکوک ابتلا به کووید۱۹ به مراکز ۱۶ ساعته نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

او با بیان اینکه متاسفانه طولانی شدن دوران همه گیری کووید۱۹ موجب کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی در سطح جامعه شده است، از عموم مردم استان خواست تا به ویژه در سوگواری‌های ویژه محرم، با دقت نظر نسبت به سلامت خود و دیگر سوگواران حسینی، از گسترش چرخه‌های انتقال این ویروس خطرناک پیشگیری کنند.

لطفی شیوع کرونا دلتا را یک تهدید جدی خواند که لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را در جامعه جدی‌تر می‌سازد و به دلیل قدرت بالای سرایت پذیری، لازم است استفاده از ماسک، حفظ فاصله از دیگران و ضدعفونی و شستشوی مرتب دست‌ها را در اولویت قرار دهیم.

ساده انگاری‌ها در کمین خانواده‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نتیجه تلخ هرگونه ساده انگاری در برابر کرونا را پیامد‌های تلخ برای خانواده‌ها دانست که به ویژه در هفته‌های اخیر، موجب داغدار شدن خانواده‌های بسیاری شده است.

لطفی با بیان اینکه هر روز با آمار‌های نگران کننده تری در زمینه کرونا مواجه هستیم، اظهار کرد: در کنار تمام تلاش‌هایی که برای گسترش اجرای واکسیناسیون در سطح کشور در حال انجام است، در شرایط کنونی «خودمراقبتی» و افزایش توجه یکایک ما نسبت به رعایت بهداشت شخصی در این همه گیری، می‌تواند به عنوان یک سپر دفاعی مطمئن، در کاهش چرخه‌های انتقال این بیماری در سطح جامعه موثر باشد.

توسعه بخش‌های OPAT، تلاشی برای مدیریت بهتر بحران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر حفظ مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت اصول بهداشتی تا پایان اجرای واکسیناسیون عمومی اظهار کرد: در کنار تلاش‌های انجام گرفته برای افزایش تخت‌های بستری بیماران کووید۱۹ در استان و گسترش فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، توسعه بخش‌های OPAT نیز از جمله اقداماتی بوده که در مدیریت بهتر این بحران طی هفته‌های اخیر نقش موثری داشته است.

لطفی ارائه خدمات با کیفیت به بیماران را وظیفه شرعی و قانونی تمام اعضای مجموعه سلامت استان برشمرد و افزود: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز برای تحقق این رسالت، به صورت شبانه روزی تلاش می‌شود و طی بیش از ۱۸ ماه گذشته، تیم‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی با تمام توان، در کنار مردم بوده اند.

او همچنین از عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا به ویژه نیرو‌های حراست و حفاظت فیزیکی برای برقراری نظم و آرامش در مراکز واکسیناسیون، تقدیر کرد.

بررسی آخرین اقدامات کارگروه‌های این ستاد، آمار نمونه گیری‌های انجام شده، میزان ابتلا در شهر‌های مختلف استان، وضعیت بستری بیماران در بخش‌های عادی و ویژه کووید۱۹ استان و علت‌های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، از دیگر محور‌های پیگیری شده از سوی رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد بود.

انتهای پیام/