معاون نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: میزان سرانه فضا‌های آموزشی در فارس ۵/۹۰ سانتی متر است که از میانگین سرانه کشوری ۵۰ سانتی متر بیشتر است.

سینایی در آیین افتتاح سه واحد آموزشی در فسا گفت: در چند سال گذشته در خصوص مدرسه سازی با اختصاص اعتبارات مناسب و اقدامات خوبی که با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس در این شهرستان رقم خورد، سرانه فضای آموزشی به ۶/۸۲ سانتی متر رسیده که از سرانه استانی هم بیشتر است.

او گفت: بر اساس چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۴۰۴ که مورد تاکید مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است این میزان سرانه باید در سطح کشور به ۸ متر افزایش پیدا کند.

معاون نوسازی و تجهیز مدارس فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس ۳۵۳ مدرسه توسط خیرین در دست ساخت است که خیرین تعهد خود را انجام دادند، گفت: از این تعداد ۱۴۴ مدرسه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۰۹ مدرسه دیگر نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرای آن‌ها در دست اجرا است که برای اتمام این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

در این مراسم آموزشگاه خیرساز ۱۲ کلاسه بتول رونقی در زمینی به مساخت ۳۵۰۰ متر مربع با ۲ هزار متر مربع زیر بنا شامل ۱۲ کلاس درس، ۴ آزمایشگاه و کارگاه، نماز خانه، بخش اداری و زمین ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و همچنین مجتمع آموزشی دکتر حسنعلی فروتن و خانم گلناز فسایی زاده نیز با ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا شامل ۱۲ کلاس درس، آزمایشگاه، نمازخانه، بخش اداری و زمین ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این سه واحد آموزشی با مشارکت خیرین فسایی دکتر رونقی و ورثه مرحوم دکتر حسنعلی فروتن و خانم گلنار فسایی زاده و با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس جمعا با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.