خط دو متروی شیراز اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد

به گزارش آینه فارس، شهردار شیراز گفت: برای ساخت خط دو قطار شهری شیراز تا کنون هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۶۰۰ میلیارد بدهی وجود داشت و پرداخت شد، برای تکمیل فاز اول خط دو به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.
اصنافی با بیان این که ۵ واگن به ارزش ١٨٠ میلیارد تومان برای این خط، وارد شیراز شده است افزود: این خط مترو تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به محقق شدن ۹۸ درصدی بودجه پارسال شهرداری شیراز گفت: بودجه امسال شهرداری شیراز ۱۵ هزار میلیارد تومان است که نسبت به پارسال افزایش دو برابری داشته است.
شهردار شیراز با بیان این که شهرداری شیراز پارسال بیش از هزار و ١٣٠ میلیارد تومان اوراق به فروش رساند افزود: دومین کلان شهر بعد از تهران، شیراز با ۳۵ درصد اوراق کل کشور به شمار می‌آید.
اصنافی صدور مجوز‌ها در شهرداری شیراز به کمتر از یک ماه کاهش پیدا کرده است و متقاضیان با مراجعه به سامانه‌های مذکور مجوزات لازم را دریافت خواهند کرد.
وی گفت: ساخت تقاطع کوهسار-جمهوری، دوربرگردان نیایش و تقاطع نواب به تصویب شورای ترافیک رسیده است که تا نیمه اردیبهشت عملیات عمرانی تقاطع کوهسار آغاز خواهد شد.
شهردار شیراز با اشاره به راه اندازی آزاد راه شیراز -اصفهان تا نیمه نخست امسال و افزایش بار ترافیکی غرب شیراز گفت: جاده گویم پیش از نوروز بهسازی و مرحله دوم ضلع جنوبی این مسیر نیز به زودی بازگشایی خواهد شد، اما برای بلند مدت تعریض مسیر‌های گویم در دست طراحی است.
اصنافی افزود: شش درصد از بودجه کل شهرداری به حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی اختصاص پیدا کرده که بودجه این سازمان به بیش از ٨٠٠ میلیارد تومان رسیده و رشد ٢٠٠ درصدی داشته است