کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید، از ادامه بارش‌ها در تهران و ۲۳ استان کشور خبر داد و گفت: شنبه بر میزان بارش‌ها در غرب و شمال‌غرب افزوده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ؛ خانم کبری رفیعی نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش دید طی ۵ روز آینده در شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور، هشدار داد و افزود: طی امروز و فردا مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، جهارمحال و بختیاری، بوشهر، کرمان، هرمزگان و مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، سمنان و تهران به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی را دارند. در مناطق مستعد نیز احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی ادامه داد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. به جز بخش‌هایی از آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل که این مناطق بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در پنج روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور، همچنین جنوب کشور به ویژه منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

به گفته رفیعی، در پنج روز آینده شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود.

وی گفت: تهران برای ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۵ درجه خواهد رسید و حداقل دما نیز ۲۵درجه ثبت شد