از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴۷۶ هزار و ۹۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹در استان فارس شناسایی شده است

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز شنبه هشتم آبان، یک میلیون و ۶۴۵ هزار و ۱۳۲ تست تشخیصی کرونا در فارس انجام شده است.
عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۴۵ هزار و ۱۳۲ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۵ هزار و ۵۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۱۸ هزار و ۶۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۶ هزار و ۹۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر معادل ۹۷ درصد مبتلایان کرونا از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۹۶۵ نفر اعلام کرد.

همتی افزود: هم اکنون هزار و ۶۰۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پنج میلیون و ۸۲ هزار و ۹۲۰ دُز رسیده است، اعلام کرد: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۲۲ هزار و ۱۹۰ دُز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند و تاکنون دو میلیون و ۹۷۴ هزار و ۷۰۴ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۱۶ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه تزریق واکسن به تنهایی سبب مصونیت در مقابل ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیست، از مردم استان خواست کماکان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات، در مسیر مقابله با کروناویروس با مدافعان سلامت همراه باشند، زیرا عدم رعایت این موارد می‌تواند باعث احتمال وقوع موج ششم کرونا در استان شود