استاندار فارس از وجود 200 نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان فارس خبر داد و گفت: باید تلاش کرد این نقاط رفع شود تا در آینده مسافران ایمن‌تر سفر کنند

به گزارش آینه فارس ، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در شورای ترافیک استان با اعتقاد به اینکه وسعت راه‌ها در کنار افزایش ترددها سبب بروز تصادفات شده است گفت: فوتی‌های کل استان اعم از برون شهری و درون شهری هفت درصد افزایش داشته است که عمده تصادفات و فوتی‌ها مربوط به برون‌شهری بوده است چرا که تصادفات درون شهری منجر به فوت، ۹۰ درصد کاهش داشته و فقط برون شهری افزایش داشته است.

استاندار فارس با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز ۷ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: تلاش برای کاهش تصادفات در برون‌ شهری نیز در دست اقدام است.

ایمانیه در شورای ترافیک استان از وجود ۲۰۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان فارس خبر داده است که باید تلاش کرد این نقاط رفع شود تا در آینده مسافران ایمن‌تر سفر کنند.

استاندار فارس البته بر هوشمندتر شدن نظارت‌ها نیز تاکید کرده و از نصب ۲۰۰ دوربین برای نظارت‌ها خبر داده و گفته است که به شکل محدود نیز از پهپاد استفاده شده است اما باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تعداد مراکز نیروی انتظامی و پاسگاه‌ها کم است، تاکید کرد: این امر می‌طلبد که به شکل جدی‌تری کمک شود تا از نظارت‌های جدی‌تر پلیس استفاده شود.

اسماعیل محبی‌پور، معاون استاندار فارس نیز امروز در نشست با خبرنگاران درباره تصادفات و مشکلات حاصل از آن در نوروز اظهار داشت: استان فارس در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد علاوه بر آن به دلیل وجود جاذبه‌های زیاد و چهار فصل بودنش در تمام فصول سال می‌تواند پذیرای مسافران باشند، این مطلب در کنار جمعیت ۵ میلیونی استان و وجود وسیع‌ترین راه‌ها زمینه بروز تصادفات را فراهم می‌کند.

محبی‌پور با بیان اینکه اگر نسبت تصادفات منجر به مرگ و میر را در نظر بگیریم نسبت به حجم سفر و وسعت راه بالا نیست اما حجم تصادفات بالا است، گفت: ستادهای مختلف برای کاهش تصادفات تشکیل شده و مجموعه‌های امدادی نیز ظرفیت خود را آماده کردند.

معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه در استان فارس زیرساخت جاده‌ها نسبت به استانداردها، حجم انتظارات و سفرها وضعیت مناسبی وجود ندارد، افزود: در کنار اینها نیروی انسانی و تاسیسات مربوطه نیز نیاز به تقویت دارد.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته از نظر تلفات جاده‌ای در رتبه دوم قرار داریم، بیان کرد: استاندار فارس تکلیفی برای فرمانداران در نظر گرفته و ابلاغ شد تا هر فصل حداقل ۱۰ درصد از تصادفات کاسته شود.

افزایش گشت‌ها و استفاده از ظرفیت بسیج برای کاهش تصادفات

محبی‌پور با بیان اینکه اجرای این تکلیف نیاز به برنامه‌ریزی خاص دارد و باید اقداماتی در زیرساخت انجام شود، عنوان کرد: از ابتدای هفته و شروع دور دوم سفرها ظرفیت‌ خودرویی را برای گشت‌ها افزایش دادیم و از ظرفیت بسیج مردمی برای کنترل و هشدار در جاده بهره می‌بریم.

معاون سیاسی استاندار فارس با تاکید بر اینکه در کنار این موارد کیفیت خودروها هم باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تعداد سفرهای نوروزی نسبت به ۲ سال قبل قابل مقایسه نیست اما با این حال میزان تصادفات هم قابل پذیرش نیست.