در ۴ آبان، شهر شیراز شاهد عملیاتی تروریستی بود که طی آن داعش تعداد زیادی از زائران حرم احمد بن موسی(ع) را به خاک و خون کشید که این اقدام شنیع هم دستی آشوبگران داخلی و تروریسم بین المللی را برملا کرد.

در ۴ آبان، شهر شیراز شاهد عملیاتی تروریستی بود که طی آن داعش تعداد زیادی از زائران حرم احمد بن موسی(ع) را به خاک و خون کشید که این اقدام شنیع هم دستی آشوبگران داخلی و تروریسم بین المللی را برملا کرد.

 

از این رو آنان به انتشار شایعاتی برای عدم تاثیرگذاری این اقدام بر افکار عمومی روی آورده که پاسخ آنها به شرح ذیل است:

۱️⃣ کار خودشونه؟!

⭕ این اولین شایعه ای بود که می گفت: عملیات ترور کار خود حکومت و نظام برای تحت شعاع قرار دادن اعتراضات مردمی است که جدا از عدم ارایه هیچ سند و مدرکی، داعش به صورت رسمی و در دو مرحله مسئولیت را به عهده گرفته و حتی در نشریه رسمی خود جزئیات آن را توضیح داد.

 

۲⃣ بیانیه داعش جعلی بوده و ماه ربیع الاول ۲۹ روزه است!

⭕️ در ابتدای امر، یک خبر کوتاه از منابع داعش بیرون آمد که بیانیه نبود اما بعد از آن بیانیه اصلی داعش و سپس روزنامه این گروهک نیز خبر را تایید کرد و مشخص شد که در بسیاری از کشورها ماه ربیع الاول ۳۰ روزه بوده و اتفاقا در ایران است که ۲۹ روزه می باشد و این تاریخ خود اصالت بیانیه داعش را تایید کرد.

 

۳⃣ ساخت پوستر شهدای ترور قبل از وقوع!!

⭕یکی از اکانت های توییتری که از اروپا مدیریت می شود، اسکرینی از انتشار یک پوستر را منتشر می کند و می گوید این پوستر چند دقیقه قبل از عملیات تروریستی تولید و منتشر شده است، که بعد مشخص می شود چون به ساعت اروپا و از درون تلگرام پوستر را دیده و در آنجا ۲ ساعت عقب تر بوده فکر کرده است در ایران نیز همین ساعت است که وقتی متوجه اشتباه شد، خود توییتر را پاک کرد اما عده ای هنوز نمی فهمند.

 

۴⃣ وقتی نمی توان چاقویی به درون حرم برد چطور کلاش برده اند؟
⭕این شایعه با دیدن فیلم کاملاً پاسخ داده می شود، چرا که تروریست از بیرون حرم اسلحه خود را از کیف بیرون آورده، نگهبان ورودی را شهید کرده و بعد وارد حرم می شود.

 

۵⃣ چرا مردم در حرم با کفش بودند؟
⭕پاسخ این شایعه نیز کاملاً روشن است وقتی که تروریست درون حیاط حرم شروع به تیراندازی می کند مردم با عجله و با کفش، خود را به درون حرم و اطراف ضریح می رسانند، دیگر در این اوضاع دادن کفش به کفشداری و یا داشتن پلاستیک معنا ندارد هر چند که چند نفری نیز از قبل درون حرم بوده و بدون کفش شهید شدند.
۶⃣ مگر در حرم به صورت مختلط زیارت می کنند که زن کنار مرد افتاده است؟

⭕ پاسخ این سوال همان پاسخ سوال قبل است. زنان و مردانی که بیرون از صحن بودند، با دیدن تیراندازی به صورت ناخودآگاه به سمت حرم و ضریح فرار می کنند تا آنجا پناه گیرند که بین آنها هم زن بوده و هم مرد. این را هم می توان به راحتی در فیلم ها دید.

 

۷⃣ چرا تروریست بدون کفش درون حرم است؟
⭕ واکاوی فیلم ها نشان می دهد اتفاقاً او با کفش سفید وارد حرم شده سپس با همان کفش به نزدیک ضریح می آید و در تمام زمان کفش به پا دارد اما وقتی که دستگیر می شود، طبق توصیه های امنیتی باید کفشش را درآورد و حتی پیراهنش را هم بکنند تا نکند انتحاری باشد.
۸⃣ تروریست سعید حنیفه عراقی و از یاران حاج قاسم سلیمانی می باشد؟

⭕این دروغ که توسط یک صفحه اینستاگرامی منتشر شد خیلی زود برملا شد، زیرا عکس پسر حاج قاسم را به جای تروریست منتشر کردند، نوشتند او در سال ۷۸ عضو حشدالشعبی شده در حالیکه حشدالشعبی سال ۹۳ ایجاد شده و حتی غلط املایی و نگارشی نیز در آن وجود دارد و ضمنا داعش نیز مشخصات تروریست را قبلا اعلام کرده بود.
✅ باید مراقب بود تا فریب شایعات نخورد و نگذاشت دشمن از هر طریقی خصوصا جنگ رسانه ای، خون شهدا را پایمال کند.

 

سید محسن هاشمی