به گفته سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بعد از گذشت چند ماه، تعداد بیماران مبتلا و افراد دارای علائم مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس به زیر هزار نفر رسیده است.

دکتر عباس رضائیان‌زاده شنبه ۱۳ آذر به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و با بررسی آنها، ۴۴۲ هزار و ۳۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۷ هزار و پنج مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۵۹ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۲ هزار و ۱۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان، بستری شده‌اند، مجموع بیماران بستری در شهرستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز را ۹۳۲ نفر اعلام کرد.

رضاییان‌زاده افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین از بهبودی ۴۹۱ هزار و ۴۱۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

رضائیان‌زاده با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۸۱ نفر اعلام کرد.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۵۸ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۵۴ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۰۴ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در کشورهای آفریقایی و گسترش آن به ۳۰ کشور دیگر، بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برای ممانعت از ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

رضائیان‌زاده اضافه کرد: ضرورت دارد افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌انده و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده‌اند، هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند تا ایمنی خود را در مقابل کروناویروس افزایش دهند.

انتهای پیام