۶۴ استانی فارسی دیگر در اثر کرونا جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۶۴ هم استانی دیگر در اثر کرونا در سه روز گذشته ، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۶۳۹ اعلام کرد.
دکتر عبدالرسول همتی افزود : از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۶۷ هزار و ۹۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۱۸ هزار و ۳۶۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی اظهارداشت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۴ هزار و ۲۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۲۹ هزار و ۲۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۲۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی از بهبودی ۱۹۸ هزار و ۴۲۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی، وضعیت کنونی در فارس را نگران کننده دانست و با اعلام اینکه سوش غالب در کشور ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است، هشدار داد: اگر آمار مبتلایان در فارس به همین سرعت افزایش یابد، ممکن است چند شهرستان به ویژه شیراز در حالت فوق حاد درآید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی ازجمله استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، از مردم خواست تا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با کرونا را بسیار جدی بگیرند