ربانی‌زاده گفت: هرچند در نخستین روز‌هایی که طرح هدفمندسازی و مردمی‌سازی یارانه‌ها اجرا شد شاهد وارد آمدن شوک اقتصادی به بازار و افزایش غیرمنطقی برخی اقلام بودیم، اما اکنون ثبات نسبی بر بازار با رصد ناظران و بازرسان حاکم است.

محسن ربانی‌زاده در خصوص وضعیت کنونی نظارت بر بازار شیراز گفت: این نظارت‌ها هنوز هم در بازار ادامه دارد و ناظرین همچنان در حوزه نظارت فعال هستند.

او گفت: یرخی کارخانه‌های فعال در استان پس از حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت کالا‌های اساسی، بعضی محصولات خود را گران کردند که با اعلام سازمان تعزیرات حکومتی مقرر شد قیمت این اقلام به مبنای قیمت ۳۱ اردیبهشت بازگردد، اما متأسفانه هنوز هم شاهد تحقق این امر نبودیم و برخی مدیران کارخانه‌ها قیمت اقلام را کاهش ندادند.

ربانی زاده گفت: مکاتبات و پیگیری‌هایی در سطح ملی با وزارت کشور و سازمان صنعت و معدن برای متعادل شدن قیمت‌ها انجام شده است و اگر قرار باشد گرانی موجهی هم اعمال شود، باید مجوز‌های لازم از مراجع مرتبط صادر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه در استان فارس با افزایش قیمت اقلامی که دولت آزادسازی کرده بود رو به رو شدیم، گفت: کمیته‌ای تشکیل و قیمت‌ها تعدیل شد. اطلاعات مربوط به قیمت برخی اقلام که در سطح ملی اعمال شده نیز قرار شد که در سامانه جامع تجارت وارد شود تا قیمت به صورت ملی، نهایی و ابلاغ شود.