سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد از مردم استان فارس برای دریافت ۳ دز واکسن کرونا اقدام کرده اند، از همه گروه‌های هدف خواست تا هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

دکتر سید وحید حسینی در چهارصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن بررسی آمار‌های ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در مناطق مختلف استان فارس گفت: با وجود کاهش نسبی آمار در مقایسه با ۲ سال گذشته، این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد و نظارت جدی بر روند خدمت رسانی به مردم و بیماران، یک ضرورت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعزام بازرسان دانشگاه به مناطق مختلف استان با هدف نظارت بر روند اقدامات در مراکز ارائه خدمت به بیماران را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد و گفت: لازم است با تلاش مجموعه سلامت بکوشیم پیامد‌های منفی این بحران را تا حد امکان کاهش داده و مردم کمترین آسیب را تجربه کنند.

او، محور اساسی دیگر برای موفقیت برنامه‌های مقابله با کرونا را مشارکت مردم برای حفاظت از خود در برابر این بیماری برشمرد و گفت: یکی از نگرانی‌های مهم در شرایط کنونی و به ویژه با توجه به شیوع سویه امیکرون، کاهش توجه عمومی نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است و از همه مردم استان می‌خواهیم سلامت خود و اطرافیان را قربانی سهل انگاری نکنند.

دکتر سید وحید حسینی، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا و بیماران قلبی عروقی، همچنین سالمندان و کودکان را آسیب پذیرترین گروه‌ها در برابر این بیماری عنوان کرد که نیاز است با رعایت جدی بهداشت، به ویژه استفاده از ماسک، کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و دریافت به موقع واکسن، به سلامت خود اهمیت دهند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه همه تدابیر برای دسترسی آسان به واکسن در استان پیش بینی شده است، افزایش ایمنی در برابر کرونا و سویه امیکرون با دریافت به موقع دز سوم واکسن، پیش از مواجهه با این بیماری را یک ضرورت در شرایط کنونی خواند.

انتهای پیام/