فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان‌های داراب و نی‌ریز، ۴ گروگان از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند

به گزارش آینه فارس، سردار رهام بخش حبیبی گفت: دوازدهم تیرماه سال جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربایش ۴ نفر توسط افراد ناشناس در یکی از محلات شهرستان داراب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد، ۴ نفر توسط سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ گروگان گرفته شده و سریعاً گروگان‌گیران متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع مأموران انتظامی داراب تلاش گسترده را برای رها سازی افراد ربوده شده را آغاز و موفق شدند همان روز «دوازدهم تیرماه جاری» یکی از آدم ربایان را در این شهرستان دستگیر و یک نفر از افراد ربوده شده را نیز آزاد کنند.

سردار حبیبی گفت: در تحقیقات از فرد دستگیر شده مشخص شد دیگر افراد دخیل در این گروگانگیری در مسیر شیراز – کرمان در حال تردد هستند، بلافاصله طرح مهار اجرا و مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز استان فارس موفق شدند خودرو متعلق به آدم‌ربایان شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این مأموریت (توقیف خودرو) ۲ نفر گروگان‌گیر دستگیر و ۳ نفر آدم‌ربا نیز صحیح و سالم آزاد شدند و در بررسی تکمیل مشخص شد علت و انگیزه آدم‌ربایی معامله ناصواب مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس فارس با اشاره به اینکه هر ۳ آدم‌ربا برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تاکید کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم و امنیت، آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد شد.