حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ فقط یک پیام دارد؛ دشمن نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند.

انتخابات شاخص‌ترین نماد مشارکت سیاسی است و یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زندگی سیاسی انسان معاصر را تشکیل می‏دهد و در واقع زندگی سیاسی شهروندان غالباً در انتخابات خلاصه می ‏شود. انتخابات محور اصلی فعالیت‌های گروه‌های سیاسی مختلف است.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۷ انتخابات در کشور ما برگزار شده و چرخش مدیران و نخبگان در مناصب مدیریتی نتیجه دموکراسی و برگزاری متعدد انتخابات در کشور بوده است و این نشان می‌دهد مردم در امر حکومت از طریق رأی و انتخابات ایفای نقش می‌کنند.

سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخاتات شورا‌های اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور مردم برگزار شد. آزمونی خیره‌کننده، که چهره‌ی مصمّم و پرامید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان قرار داد.

مردم برنده انتخابات

رشد فزاینده‌ی سیاسی و پای‌فشردن بر مردم‌سالاری دینی صادقانه، حقیقت تابناکی است که با حضور متراکم مردم در پای صندوق‌های رأی، یک بار دیگر در عمل به اثبات رسید و باطل‌السّحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان و طمع‌ورزان شد.

حضور مردم در صحنه انتخابات بار مسئولیت مسئولان را در قبال مردم افزایش می‌دهد. نمایش انسجام کامل مردم ایران و لبیک به ندای رهبری است؛ و حالا نوبت مسئولان است که با دریافت پیام مردم، برای توسعه و برطرف کردن مشکلات و کاستی‌های جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

رقابتی که ملت ایران را برنده انتخابات می‌کند

هر نوع دستاورد و اقدامی از سوی دولت متعلق به نظام اسلامی و نشانه کارآمدی نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شود وهر موفقیتی که در جمهوری اسلامی ایران به دست آورده ایم مدیون راهنمایی و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های فرزندان انقلاب و ایستادگی مردم شریف ایران است.

مردم برنده انتخابات

اکنون انتخابات با همه فراز و نشیب‌های خود به پایان رسیده است. در پایان انتخابات، به طور طبیعی یکی از نامزد‌ها به ساختمان پاستور راه می‌یابد و شماری از نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا که رای بیشتری می‌آورند بر کرسی شورا‌ها تکیه خواهند زد و بقیه از حضور در این عرصه باز خواهند ماند.

اکنون، زمان تبدیل رقابت‌ها به رفاقت است و همه افراد با هر نگاه و سلیقه‌ای باید به نظر مردم احترام بگذارند و برای سربلندی هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

امروز زمان آن رسیده که نامزد‌های انتخابات با دوراندیشی و درایت برای سربلندی ایران عزیز در کنار هم قرار بگیرند و این شیرینی حضور و پیروزی مردم ایران را مضاعف نمایند.

امروز باید هیجان و التهاب روز‌ها و هفته‌های رقابت، جای خود را به همکاری و رفاقت بدهد. رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌ی ملت است. همه مردم و مسئولین باید برای دست یافتن به آرمان‌های بزرگی که رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک نمایند.

مردم برنده انتخابات

در این صورت، روح تعامل در هنجار سیاسی کشور توسعه می‌یابد و انتخابات اخلاقی، چهره‌ی خویش را برای رشد و تعالی یک کشور می‌گشاید. انتخاباتی که با مشارکت مردمی صورت می‌گیرد و با نظارت هزاران بازرس امین از میان مردم نظارت می‌شود، در نهایت باید با تمکین مردم به رأی اکثریت و نتیجه‌ی انتخابات همراه شود.

برنده و بازنده انتخابات

حضور پرشور مردم باز هم دشمن را ناامید کرد و این پای کار بودن مردم فقط یک پیام دارد. این پیام آن است که دشمن حتی با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های معاند نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند.

بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند؛ انتخابات با حضور مردم و نقش مردم شکل گرفته است پس در نهایت برنده‌ی واقعی انتخابات نیز خود مردم هستند.

مردم برنده انتخابات

مردم قطعاَ گلایه‌ها و دغدغه‌هایی دارند و این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند که حتما خواسته‌های مردم را گوش داده و امیدواریم دولت بعدی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه مردم انجام دهد.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند:

توصیه‌ی اینجانب به جریان‌ها و گروه‌ها و احزاب سیاسی آن است که بحث دل آزار برنده و بازنده را به کنار بگذارند و به اختلافات دشمن شاد کن دامن نزنند، برنده این انتخابات ملت است و همه کسانی که در انتخاب شرکت داشته اند، اعم از آن‌ها که خود با نامزد مورد علاقه شان رای آورده یا نیاورده اند، همه برنده اند.

بازنده این انتخابات، امریکا و صهیونیسم و دشمنان ملت ایرانند همه با همدلی به یکدیگر و به دولت خدمتگزار کمک کنید تا گره‌ها یکی پس از دیگری گشوده شود.

اخلاق انتخاباتی یعنی تمکین به آرای مردم

اکنون که تکلیف صندوق‌های رای در حال مشخص شدن است و برخی پیروز و برخی ناکام میدان این کارزار شده‌اند، می‌توان بصراحت اعلام کرد، آنچه از انتخابات ۲۸ خرداد ماه به وضوح در جامعه به نمایش گذاشته شد تمایل ملت و قاطبه فعالان به تمکین نسبت به قانون و احترام به خواست و نظر مردم تحت هر شرایطی است.

برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، این پیام بزرگ را در داخل و خارج منعکس کرد که میدان رقابت سالم، فضایی است شایسته ایرانیان در ۲ نقش انتخاب‌کننده و انتخاب‌شونده.

بویژه رأی‌دهندگانی که با خلوص نیت در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به منتخب خود رای دادند.

بحث اخلاق، قبل و بعد از انتخابات بر همه لازم بوده و هست. امروز که دیگر انتخابات تمام شده است و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و آن را پشتوانه‌ای برای نظام می‌دانیم، باید رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت‌ها کنیم.

همه کاندیدا‌ها سرباز نظام هستند لذا باید به رأی مردم احترام گذاشت تا شهد شیرین آرا به کام ملت تلخ نشود.

شنبه پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری

به همه آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش آفرینان این حادثه شورانگیز بودند، توصیه می‌کنم که کاملا هشیار باشند. همواره باید شنبه پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد.

مردم برنده انتخابات

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند:

به همه آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش آفرینان این حادثه شورانگیز بودند، توصیه می‌کنم که کاملا هشیار باشند. همواره باید شنبه پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد.

چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزد‌های محترم، از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند. رئیس جمهور منتخب و محترم، رئیس جمهور همه ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند. بی شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.

پیام به مردم در مورد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸/۳/۲۳