دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح جامع صیانت و ساماندهی تاکنون بیش از ۲۸۰۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان فارس ساماندهی و نگهداری می‌شوند.

سیدموسی حسینی گفت: پس از ابلاغ رئیس جمهور محترم و مصوبه ۱۴۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همچنین دستور ویژه استاندار فارس، طرح جامع صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ در سطح استان فارس اجرا شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۲۸۰۰ نفر معتاد جمع‌آوری که از این تعداد معتاد متجاهر و کارتن‌خواب شامل ۲۶۵۰ نفر مرد و ۱۵۰ نفر زن به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و ۱۴ مرکز تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون ارجاع شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر به استان فارس اختصاص‌یافته است.

او گفت: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است در کارگاه‌های تولیدی به‌کارگیری شوند.

حسینی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر معتاد رها یافته از اعتیاد در بخش‌های خصوصی با بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان مشغول به کار شده اند که حقوق و بیمه خود را دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: با اقدامات صورت پذیرفته، با کاهش ۳۵ درصدی جرائم و سرقت‌های خرد رو به رو بوده ایم که ادامه این طرح می‌توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.

دبیر شورا از تمامی دست اندرکاران این امر قدردانی و گفت: اگرچه تلاش‌های زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرفته، اما این اقدامات کافی نبوده و مسئله هنوز تمام نشده است و باید با تلاش مضاعف در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد گام برداریم.