بیش از ۶ هزار متر مربع از ساخت و ساز‌های غیرمجاز منطقه تل کوهک جهرم قلع و قمع شد

به گزارش آینه فارس، حسن زمانی گفت: برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز عملیات قلع و قمع ساخت‌وساز‌های غیر مجاز منطقه تل کوهک به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی با حضور یگان حفاظت زمین‌های کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان جهرم انجام شد.

او گفت: در این عملیات ۶ هزار و ۵٠٠ متر مربع از زمین‌های کشاورزی با تخریب دیوارکشی ها، برداشتن کانکس و آزادسازی به وضعیت اولیه بازگشت.

زمانی گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید کشاورزی و مهمترین منبع تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه، از مهمترین اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی است.

او گفت: زمین‌هایی با قابلیت کشاورزی به عنوان بستر همه فعالیت‌های تولیدی، نبض تولیدات گیاهی کشور است و صیانت از آن امنیت غذایی جامعه را دربردارد و هرگونه دست‌درازی به یکپارچگی اراضی استقلال کشور را در امنیت غذایی نشانه می‌گیرد.

زمانی با اشاره به اینکه مأموران حفاظت اراضی کشاورزی حضور فعال دارند و به صورت مستمر گشت‌زنی انجام می‌شود، عنوان کرد: قطعاً مردم نیز بهترین مدافعان اراضی کشاورزی هستند.

او گفت: یگان حفاظت شهرستان گزارش‌های مردمی سامانه تلفنی ۱۳۱ را با جدیت پیگیری و با هرگونه ساخت‌وساز بدون اخذ مجوز با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی طبق قانون برخورد می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد