با تلاش تیم پزشکی مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز، بیماری که دچار سوختگی ۸۱ درصد شده بود، نجات یافت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) گفت: بیمار ۳۳ ساله‌ای که با سوختگی ۸۱ درصد و وضعیت جسمانی بسیار وخیم به این مرکز انتقال یافته بود، با تلاش‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) بهبود یافته و ترخیص شد.

محمدمهدی اصلانی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز تحقیقات سوختگی، شانس بهبود و زنده ماندن در بیماران با درصد سوختگی بیش از ۵۰ درصد بسیار کم است، گفت: مردی ۳۳ ساله که در اثر انفجار گاز کپسول دچار سوختگی ۸۱ درصد شده بود، پس از ۲ روز بستری در بیمارستان شهر بندرعباس با شرایطی بحرانی به بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) انتقال یافت که به علت شدت سوختگی و وضعیت وخیم جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بستری شد.

او گفت: بیمار پس از ۲۰ روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲ این مرکز و دریافت درمان‌های حمایتی از جمله آنتی بیوتیک تراپی، انجام تست‌های مکرر و ویزیت روزانه دکتر «ماندانا مکی» متخصص بخش مراقبت‌های ویژه و پانسمان‌های روزانه و ارائه خدمات ویژه پرستاری و تحت نظر دکتر «مهدی ایاز» جراح این مرکز و انجام عمل جراحی متعدد، با بهبود نسبی به بخش مردان انتقال یافت.

دکتر اصلانی گفت: این بیمار در بخش سوختگی مردان نیز تحت نظر پزشک معالج خود قرار گرفته و با تلاش‌های مستمر پرستاران و انجام پانسمان‌های روزانه و سایر مراقبت‌های درمانی، با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شد.

رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) گفت: با حضور پزشکان، کارکنان، امکانات و تجهیزات روزآمد و ارائه خدمات، شاهد بهبود بیماران با درصد سوختگی بالای ۵۰ درصد در این مرکز درمانی هستیم که دستاورد ارزشمندی در خدمت به جامعه و نجات بیماران است.

انتهای پیام/