مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آزادسازی بیش از ۵۳ هزار مترمربع از اراضی اکبرآباد شیراز خبر داد.

ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیرازبا تاکید بر عزم راسخ تمامی دستگاه‌های متولی حفظ و صیانت از اراضی در این شهرستان، گفت: در کمتر از ۱۲ ساعت پس از شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز با تمامی موارد برخورد سریع و قاطع شد.

او با اشاره به تعامل سازنده دستگاه قضایی، تصریح کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از انجام هماهنگی‌های لازم و تامین ادوات مورد نیاز ۸۶ مورد فنس کشی، دیوارکشی، پی کنی، و اتاقک غیر مجاز در منطقه اکبر آباد این شهرستان قلع و قمع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با این اقدام موثر و پیشگیرانه بیش از ۵۳ هزار مترمربع از اراضی اکبرآباد آزاد سازی شد، اظهار کرد: در صورت عدم واکنش سریع در این موارد، هزینه تخریب آتی در مستحدثات غیر مجاز بیش از این بالا خواهد رفت.

سیروسی ابراز کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌ها و مستحدثات ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تمامی بهره برداران باید قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی با کارشناسان امور اراضی مشورت کنند تا از هدر رفت سرمایه‌های آنان جلوگیری شود، ابراز کرد: از عموم مردم می‌خواهیم با مشاهده هرگونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیرازبا تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های ذی مدخل در امر صیانت از اراضی کشاورزی بیان کرد: عملیات تخریب مستحدثات غیر مجاز مذکور با حضور نماینده دادستان، فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان فارس، معاون اجرایی تخلفات شهرداری شیراز و عوامل اجرایی شهرداری‌های مناطق ۳ و ۶ شهر شیراز، یگان امداد نیروی انتظامی و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز انجام شد.

انتهای پیام/