شبکه الجزیره از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی که برای انتقال اتباع خارجی به کابل اعزام شده بود، خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از شبکه الجزیره، منبع رسانه‌ای روسیه به نقل از معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد هواپیمای اوکراینی که یک‌شنبه گذشته به کابل اعزام شده بود، ربوده شده است.

یوگنی لنین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: یک‌شنبه گذشته هواپیمایی که برای خروج اتباع خود به کابل اعزام کرده بودیم، از سوی افراد ناشناس توقیف و امروز رسما ربوده شد و به جای اتباع اوکراینی با سرنشینانی ناشناس به سمت ایران پرواز کرده است.

او افزود: سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندانمان ناموفق بود زیرا مسافران ما نمی‌توانستند وارد فرودگاه شوند.

معاون وزیر خارجه اوکراین توضیح داد: کل اعضای دیپلماتیک به ریاست دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در این مدت برای حل مشکل هواپیما اقدام کرده بودند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این خبر اعلام کرد: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد مقدس آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داد.

سخنگو افزود: موضوع ربایش هواپیما منتفی است، اما در این زمینه باید با مقامات حراست سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع بالادستی هم هماهنگ کنیم تا اطلاع رسانی قطعی صورت پذیرد.

تخلیه اتباع خارجی از افغانستان همراه با افغان‌هایی که در مأموریت‌های خارجی کار می‌کنند تنها از طریق فرودگاه کابل که تحت کنترل آمریکا و ناتو است، انجام می‌شود.

انتهای پیام/