معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: انتظاراتی که پس از سفر رئیس‌جمهور از کارخانه‌های آی‌تی‌آی و آزمایش داشتیم تاکنون محقق نشده است.

محسن ربانی‌زاده با بیان اینکه مزایده کارخانه‌های آی‌تی‌آی و آزمایش مرودشت دنبال می‌شود، به بازدید مهر۱۴۰۰ رئیس‌جمهور از کارخانه آزمایش اشاره کرد و گفت: انتظاراتی که پس از سفر رئیس‌جمهور از این کارخانه داشتیم، تاکنون محقق نشده است و تصمیم به مزایده این کارخانه گرفته‌ایم.

او گفت: کارخانه آزمایش هم پس از چند سال تعطیلی، حدود ۴۰ اشتغال ایجاد کرده و در حال تولید آبگرمکن گازی ایستاده و قرار است که خط تولید کولر هم به خطوط تولید این کارخانه اضافه شود، اما به دلیل اینکه انتظاراتی که ما پس از سفر رئیس‌جمهور برای فعال شدن این کارخانه داشتیم هنوز هم محقق نشده تصمیم به مزایده این کارخانه گرفته‌ایم و قرار است بانک ملت مراحل برگزاری مزایده را پیگیری کند.

ربانی‌زاده در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کارخانه آی‌تی‌آی نیز گفت: وضعیت کارخانه آی‌تی‌آی نیز در سفر دادستان کل کشور به شیراز و جلساتی که با حضور استاندار فارس گرفته شد مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کل کارخانه در رهن بانک ملی است مقرر شده که این کارخانه به مزایده گذاشته شود تا از این طریق مشکلات این واحد صنعتی برطرف و مطالبات کارگران و سهام‌داران پرداخت شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه فعال شدن بنگاه‌های راکد استان در دستورکار است، گفت: در تلاش هستیم تا با جلساتی که در شهرک صنعتی و سایر شهرستان‌ها تشکیل شده، مشکلات مالی و فنی بنگاه‌ها برطرف شود و می‌توان گفت در ۶ماه گذشته حدود ۹۰ کارگاه راکد فعال شد. بررسی و حل مشکلات بقیه بنگاه‌ها نیز در اولویت قرار دارد تا بتوانیم شاهد توسعه استان در این عرصه باشیم.