فرمانده سپاه فجر فارس از راه اندازی ۴۲ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سطح استان در راستای حمایت از آموزش کسب و کار ویژه محرومان و نیازمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، سردار یدالله بوعلی صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، سازمان بسیج سازندگی استان و کمیته امداد فارس در حوزه اشتغال محرومان بیان کرد: امروز فرهنگ مقاومت و پایداری فراتر از جغرافیای ایران اسلامی، به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

او افزود: فرهنگ مقاومت آثار و برکاتی برای همه دنیای اسلام و جهان آزادی‌خواه داشته که جلوه‌ها و نمونه‌هایی از آن را در محیط‌های پیرامونی و منطقه خاورمیانه شاهد هستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: امروز ما با افتخار و به شکرانه همه زحماتی فرماندهان محور مقاومت کشیدند، شاهد پیروزی محور مقاومت هستیم و این حاصل قطره قطره خون شهدایی که است که پا در میدان مبارزه گذاشتند و نتیجه آن اقتدار جهان اسلام شده است.

سردار بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پرافتخار سپاه پاسداران توجه به امورات محرومیت زدایی و محرومین است، گفت: یکی از عرصه‌هایی که همواره مورد علاقه و هدف سپاه قرار داشته، کمک به محرومان در حوزه مسئولیتی کمیته امداد است.

او اضافه کرد: همراهی، هم افزایی و تعامل در رأس سپاه و کمیته امداد در کشور برقرار است و فارس نیز در این خصوص زبانزد است و جدایی بین خود و کمیته امداد احساس نمی‌کند و دراستای کمک به محرومان در کنار هستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه زمینه‌های همکاری و اقدامات انجام شده بین سپاه فجر و کمیته امداد بسیار متنوع بوده است، بیان کرد: به عنوان مثال؛ براساس تفاهم نامه مسکن مددجویان که بین دو نهاد سال گذشته منعقد شد، بیش از ۵ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و این مهم در برنامه محرومیت زدایی استان نیز مصوب شده است. همچنین تامین و تهیه ۵ هزار جهیزیه هم هدفگذاری شده است.

سردار بوعلی در خصوص تفاهم نامه سه جانبه در حوزه اشتغال محرومان استان نیز گفت: یکی از زمینه‌های همکاری مشترک همکاری ما با کمیته امداد در حوزه اشتغال، تولید، کاریابی برای مددجویان، آموزش کسب و کار کارآفرینی، تشکیل مراکز نیکوکاری کارآفرینی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان است.

او یکی از دغدغه‌های جدی مددجویان را موضوع اشتغال دانست و گفت: از آنجا که مددجویان در خرید و فروش و بازاریابی دچار مشکل می‌شوند، برقراری و برپایی نمایشگاه‌های و غرفه‌های محصولات تولیدی مددجویان را براساس این تفاهم نامه در دستور کار قرار داده ایم.

فرمانده سپاه فجر فارس یادآور شد: براساس این تفاهم نامه در موضوع اشتغال و کارافرینی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دو هزار و ۶١٠ طرح هدفگذاری شده است

انتهای پیام/