مدیر عامل منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز از بهره برداری ۲۰ واحد صنعتی جدید تا پایان سال در این منطقه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، نادر طیبی افزود: در یک ساله گذشته ۵۱ مورد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز منجر به عقد قرارداد شده و ۱۰ واحد صنعتی نیز به بهره برداری رسیده است که این واحد‌ها اشتغالزایی ۸۰۰ نفره داشته اند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۴ مورد پروانه جواز پروانه ساختمانی در منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز صادر شده و هم اکنون در این منطقه نیز ۹۰ واحد صنعتی در حال ساخت و ساز است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال، ۲۰ واحد صنعتی جدید در این منطقه به بهره برداری برسد و به جمع ۷۵ واحد در حال تولید در منطقه ویژه اقتصاد‌ی بپیوندند.

طیبی با اشاره به چالش‌های گذشته منطقه ویژه اقتصاد‌ی از جمله چالش در تأمین آب و برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی مستقر و در حال ساخت در این منطقه، اظهارداشت: خوشبختانه اختلاف بر سر چاه آبی که قرار بود در دشت قره باغ ساخته شود با همت دستگاه قضا و استانداری فارس و همراهی اهالی منطقه برطرف شده و چاه حفر شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال بررسی طرح خط انتقال آب از چاه مذکور به منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز هستیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز تصریح کرد: علاوه بر این چاه دیگری نیز برای منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز خریداری شده که با وارد شدن این چاه تا ۴-۵ سال آینده هیچ نگرانی بابت کمبود آب نخواهیم داشت.

طیبی گفت: تصفیه خانه منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز در حال نهایی شدن است که با بهره برداری از آن ۲۲۰ مترمکعب آب در روز از طریق این تصفیه خانه استحصال شده که این مهم موجب تأمین آب پایدار برای آبیاری فضای سبز منطقه خواهد شد.

وی، درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین برق پایدار منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز گفت: خط انتقال برق از دهنو به منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز در حال انجام است که در صورت حل مشکل معارضین محلی این کار سرعت خواهد گرفت و با اتمام آن ۵۰ مگاوات به ظرفیت شبکه برق منطقه ویژه اضافه خواهد شد