محققان پس از یک سال تلاش حقایق جدیدی را درباره مثلث برمودا کشف کردند که در قالب یک مستند پخش خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، به نقل از العالم؛ منطقه‌ای که به نام مثلث برمودا در شمال اقیانوس اطلس شناخته می‌شود، هنوز برای دانشمندان گنگ و مبهم است. این منطقه علت ناپدید شدن بسیاری از کشتی ها، هواپیما‌ها و افراد است.

مثلث برمودا با توجه به تعداد هواپیما‌ها و کشتی‌هایی که در این منطقه ناپدید شده اند، باعث نگرانی همه مردم و محققان شده است. از جمله برجسته‌ترین حوادث ثبت شده در این منطقه، ناپدید شدن پنج بمب افکن اژدر Avanger متعلق به نیروی دریایی آمریکا TBM است که «پرواز ۱۹» نامیده می‌شود.

این بمب افکن‌ها در سال ۱۹۴۵ هنگام مأموریت آموزشی و پس از برخاستن از پایگاه نیروی هوایی در فلوریدا ارتباطشان با مرکز کنترل قطع شد. چهارده خلبان هواپیمای بمب افکن مفقود شده بودند و خدمه کشتی که برای یافتن آن‌ها به این منطقه رفت بودند نیز به طرز عجیبی مفقود شدند.

طبق گزارشات علمی، تحقیقات جدیدی در مورد این ناپدید شدن اسرارآمیز هواپیما‌ها و کشتی‌ها در برمودا در حال آماده شدن است. قرار است که این حقایق در مجموعه‌ای از مستند‌ها با عنوان «بزرگترین اسرار تاریخ» که براساس کار علمی انجام شده توسط یک تیم علمی که به منطقه‌ای بین سواحل فلوریدا، جنوب شرقی پورتو اعزام شده بودند، ساخته شود. جمع آوری این اطلاعات یک سال به طول انجامید.

قبل از ارائه این اثر، مایک برنت، محقق دریایی، در مورد وجود لاشه هواپیما در منطقه تحت پوشش این مطالعه صحبت کرد و گفت که نمی‌داند که آیا این قطعات بقایای بمب افکن‌های ۱۹۴۵ هستند یا خیر. برنت به مشخصات لاشه پیدا شده اشاره کرد و گفت که دندانه دار و شبیه به چرخ دنده است. اما کاوشگر دیگری گفت که این لاشه‌ها ممکن است مربوط به این بمب افکن‌های نباشد و شاید بقایای صد‌ها هواپیمای دیگری باشد که در برمودا ناپدید شده اند.

گفتنی است که از سال ۱۹۳۰، بیش از ۳۲۵ هواپیما و بیش از ۱۲۰۰ کشتی در مثلت برمودا، منطقه‌ای به وسعت ایالت آلاسکای آمریکا ناپدید شده اند.

انتهای پیام