فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در رابطه با پرونده دراک گفت:سه متهم این پرونده به همراه فرد متواری دستگیر شدند و به مراجع قضایی تحویل داده شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: “پلیس هوشمند امنیت پایدار” شعار امسال است.

او در رابطه با پرونده دراک گفت: ۳ متهم این پرونده دستگیر شده بودند و متهم دیگر که متواری بود و قصد خروج از کشور داشت، نیز دستگیر شد که به این ترتیب هر ۴ متهم دستگیر و پرونده‌ آنها به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه حدود ۲ هزار برنامه در کل استان برنامه‌ریزی شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان هفته نیروی انتظامی انجام می‌شود، گفت: با توجه به موضوعات روز که برای مردم پیش آمده و رشد تکنولوژی و فضای مجازی تلاش کردیم آسیب‌ها را به مردم بشناسانیم و با نگاه هوشمندسازی پلیس خدمات بیشتری برای تامین امنیت مردم ارائه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه برخی از مردم هشدارها را زیاد جدی نمی‌گیرند و سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها می شود، افزود: کلاهبرداران هم ترفندها را تغییر دادند که باید رسانه به میدان آید و این موارد را اطلاع‌رسانی کند‌.

او عنوان کرد: در حلقه امنیتی استان فارس نقش رسانه‌ها مهم است که نیروی انتظامی باید ارتباط بیشتری با آنها داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فاری با اشاره به کشفیات پلیس در ۶ ماه ابتدایی سال گفت: ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق با ۴۰ درصد افزایش؛۳۶ تن مواد مخدر با ۲۱ درصد افزایش و کشف ۹۰ درصدی در پرونده‌های پلیس فتا از جمله اقدامات انجام شده است.

سردار حبیبی با اشاره به افزایش ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس افزود: امسال حجم پرونده‌ها زیاد شد و ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به مشاوره پلیس ارجاع شد به دادگاه و حکم قاضی کشیده نشد.

او با اشاره به برخی از پرونده‌های نزاع‌های خانوادگی گفت: وجود اسلحه در منازل فقط آسیب در پی دارد که در قالب نزاع منجر به قتل می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته ناجا افزود: برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار بعد از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

انتهای پیام