فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در رابطه با پرونده دراک گفت:سه متهم این پرونده به همراه فرد متواری دستگیر شدند و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: “پلیس هوشمند امنیت پایدار” شعار امسال است.

او در رابطه با پرونده دراک گفت: ۳ متهم این پرونده دستگیر شده بودند و متهم دیگر که متواری بود و قصد خروج از کشور داشت، نیز دستگیر شد که به این ترتیب هر ۴ متهم دستگیر و پرونده‌ آنها به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه حدود ۲ هزار برنامه در کل استان برنامه‌ریزی شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان هفته نیروی انتظامی انجام می‌شود، گفت: با توجه به موضوعات روز که برای مردم پیش آمده و رشد تکنولوژی و فضای مجازی تلاش کردیم آسیب‌ها را به مردم بشناسانیم و با نگاه هوشمندسازی پلیس خدمات بیشتری برای تامین امنیت مردم ارائه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه برخی از مردم هشدارها را زیاد جدی نمی‌گیرند و سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها می شود، افزود: کلاهبرداران هم ترفندها را تغییر دادند که باید رسانه به میدان آید و این موارد را اطلاع‌رسانی کند‌.

او عنوان کرد: در حلقه امنیتی استان فارس نقش رسانه‌ها مهم است که  نیروی انتظامی باید ارتباط بیشتری با آنها داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فاری با اشاره به کشفیات پلیس در ۶ ماه ابتدایی سال گفت: ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق با ۴۰ درصد افزایش؛۳۶ تن مواد مخدر با ۲۱ درصد افزایش و کشف ۹۰ درصدی در پرونده‌های پلیس فتا از جمله اقدامات انجام شده است.

سردار حبیبی با اشاره به افزایش ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس افزود: امسال حجم پرونده‌ها زیاد شد و ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به مشاوره پلیس ارجاع شد به دادگاه و حکم قاضی کشیده نشد.

او با اشاره به برخی از پرونده‌های نزاع‌های خانوادگی گفت: وجود اسلحه در منازل فقط آسیب در پی دارد که در قالب نزاع منجر به قتل می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته ناجا افزود: برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار بعد از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/