این بخش با داشتن زیرساخت‌های لازم سالهاست که علیرغم پیگیری‌های مسئولین همچنان این بخش به شهرستان ارتقاء نیافته، این موضوع مهمترین خواسته عمومی مردم این بخش طی سال‌های اخیر می‌باشد.

ابراهیم شیشه گر دبیر کمپین مردمی ارتقا بخش ششده و قره بلاغ به شهرستان زاگرس گفت: بخش ششده و قره‌بلاغ یکی از بخش‌های شهرستان فسا در استان فارس ایران است. مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این بخش ۳۱۷۰۲تن(۱۳۹۵) می باشد و هم اکنون جمعیت بخش ششده و قره بلاغ از ۳ شهرستان
۱-پاسارگاد با جمعیت ۳۰٬۱۱۸ نفر
۲-بوانات با جمعیت ۲۷٬۲۸۹ نفر
۳- سرچهان با جمعیت ۲۳٬۱۲۹ نفر بیشتر است و این بخش بزرگترین بخش جنوب و شرق استان می باشد.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: بخش ششده و قره‌بلاغ در ۴۰ کیلومتری شهرستان فسا در جنوب غربی استان فارس واقع شده‌است. منطقه ششده و قره بلاغ با شهرستان‌های فسا، داراب و استهبان همجوار می‌باشد. این بخش قطب کشاورزی شهرستان فسا و جنوب استان فارس می‌باشد.
شیشه گر افزود: بخش ششده و قره بلاغ ۶۰۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. دهستان ششده به مرکزیت ششده که مرکز بخش آن است.
این فعال مدنی اضافه کرد: این بخش با داشتن زیرساخت‌های لازم سالهاست که علیرغم پیگیری‌های مسئولین همچنان این بخش به شهرستان ارتقاء نیافته، این موضوع مهمترین خواسته عمومی مردم این بخش طی سال‌های اخیر می‌باشد.

دبیر کمپین مردمی ارتقا بخش ششده و قره بلاغ به شهرستان زاگرس در پایان گفت: نام پیشنهادی برای شهرستان نیز زاگرس می باشد. باتوجه به نظرسنجی های انجام شده در بین مردم طی دومرحله و جمع آوری نظرات مردم در نهایت سه نام انتخاب گردید که زاگرس به دلیل همجواری منطقه ششده و قره بلاغ به امتداد رشته کوه زاگرس در اولویت تغییر نام است.