سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه سوم اهدای عضو در کشور در سال ۱۴۰۱ شد.

مهدی رضائیان  ضمن قدردانی از خانواده‌های اهدا کنندگان عضو گفت: از سل ۹۲ فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی آغازبه کار کرد.

او گفت: هم اینک ۷۵ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا به ثبت رسیده است که می‌توان به پیوند ۱۰۸ مورد کلیه، ۷۱ کبد، ۱۲ پانکراس، یک مورد قلب و پنج پیوند روده اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با این اقدام خداپسندانه تاکنون ۱۹۷ بیمار نیازمند و در انتظار پیوند، زندگی دوباره پیدا کردند.

رضاییان تاکید کرد: در سال گذشته، خانواده‌های هفت بیمارمرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

او با اظهار اینکه کمترین سن اهداء مربوط به کودک ۱۹ ماهه و بالاترین سن مربوط به بیمار ۶۸ ساله است، بیان داشت: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم تا مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.

رضائیان گفت: شهرستان فسا برای چندمین سال متوالی رتبه برتر اهداء عضو در کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.