مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: مجموعه اقدامات این ناحیه در حوزه علمی، دانشجویان استان را در قله پژوهش و فناوری کشور قرار داده است.

سعید یوسفی با بیان اینکه هدفمند کردن تحصیل دانشجویان ضرورت کنونی در دانشگاه‌ها است، از استقبال دانشجویان استان فارس از طرح‌های علمی راه مهندسی و راهیان پیشرفت خبر داد.

او گفت: برای کمک به حل مسائل استان، باید تحصیل دانشجویان هدفمند و همراه با نظر به نظام مسائل اولویت دار کشور باشد.

یوسفی گفت: در راستای هدفمند کردن تحصیل دانشجویان، طرح راه مهندسی در شش گام به همت مدیریت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در حال برگزاری است.

او گفت: در این طرح دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی با رشته تحصیلی خود، نحوه مطالعه دروس، نیازهای صنعت به رشته تحصیلی دانشجویان و مسائل روز صنعت آشنا می‌شوند.

او با بیان اینکه اجرای گسترده طرح راهیان پیشرفت در استان از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی در حوزه علمی است، گفت: این طرح با هدف امیدآفرینی و تقویت روحیه «ما می‌توانیم»، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در حال برگزاری است که در جریان آن، دانشجویان با دستاوردهای ممتاز کشور مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود آشنا خواهند شد.

یوسفی گفت: راهیان پیشرفت با هدف امیدآفرینی در نسل جوان، به سبک اردوی راهیان نور در تقویم سالانه بسیج دانشجویی قرار می‌گیرد.

او گفت: ساماندهی هسته‌های علمی مرتبط با رشته‌های مختلف پزشکی در مرکز تحقیقاتی آدلان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازماندهی و ساماندهی هسته‌های علمی مرتبط با دامپزشکی در مرکز نوآوران بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و فعالیت پژوهشکده شهید طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز در رشته های مختلف فنی و مهندسی از اقدامات ناحیه بسیج دانشجویی فارس برای حمایت از نخبگان دارای ایده و تقویت حرکت علمی در استان است.

این فعال دانشجویی، برگزاری رویداد علمی پل با هدف جمع آوری و داوری ایده‌های دانشجویی برای توسعه استان فارس را یکی دیگر از برنامه‌های علمی ناحیه بسیج دانشجویی فارس برشمرد و گفت: فرایند اجرایی این رویداد از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: مجموعه اقدامات علمی این ناحیه موجب شد که در ارزیابی تخصصی سازمان بسیج دانشجویی کشور، فارس در رتبه برتر علمی قرار گیرد.

انتهای پیام/