رییس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی ۳۴ ساله خبر داد که با ترفند دریافت وام کم‌بهره از طریق موسسات خیریه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود

به گزارش آینه فارس ، سرهنگ حشمت سلیمانی افزود‌: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند دریافت وام از طریق موسسات خیریه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شکات در اظهارات خود بیان داشتند که متهم در ابتدا خود را به عنوان خیر معرفی و جهت اعتمادسازی مبلغ اندکی پول را به عنوان عیدی به حساب آن‌ها واریز کرده و پس از جلب اعتماد، بعد از گذشت چند روز دوباره با آنان تماس گرفته و اعلام می‌کرده که مقدمات دریافت وام کم بهره را فراهم کرده است.

رییس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: این فرد اعلام می‌کرده برای دریافت وام کم بهره می‌بایست مبالغی را به عنوان کار‌های اداری به حسابش واریز کنند که پس از واریز وجه دیگر جوابگوی تماس‎‌های آن‌ها نبوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: پلیس با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که متهم بیش از ۱۵۰ شاکی دارد، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی اولیه تا کنون به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرده است.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice. Ir ،بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در تماس باشند.