کارخانه آلومینیم جنوب کشور در شهرستان لامرد با تولید ۳۰۰ تن هزار تن شمش آلومینیم سبب خودکفایی ایران در این صنعت شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، کارخانه آلومینیوم جنوب هم اکنون با تکمیل ظرفیت و رسیدن به تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم، ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می‌کند.
محرابیان قائم مقام آلومینیوم جنوب گفت: مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۸ جاده لامرد – خنج و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد قرار دارد که نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد و توسعه صنعتی جنوب استان فارس داشته است.

وی افزود: فناوری مورد استفاده در آلومینیوم جنوب (سالکو) مدرنترین و بهینه‌ترین تکنولوژی تولید آلومینیوم در کشور به شمار می‌آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد.
کارخانه آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری انجام و در طول چهار سال در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار اجرا شده است.
این صنعت سبب اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و افزون بر پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده است.
کارخانه آلومینیوم جنوب ۲ قسمت است؛ قسمت اول که ۹۴ درصد از حجم طرح را شامل دهد در لامرد است و از آنجا که آلومینیوم یک صنعت وابسته به مواد اولیه و وارداتی است برای اینکه مواد اولیه را تامین کند یک اسلکه اختصاصی در پارسیان دارد