امام جمعه موقت لامرد گفت: دولت باید موانع تولید را رفع کند و دستگاه قضا با کسانی که به دنبال منافع شخصی خود و ضعیف کردن تولید داخلی هستند برخورد کند

به گزارش آینه فارس ، حجت الاسلام سیدمحمدجواد اسدی امام جمعه موقت لامرد در خطبه های امروز نمازجمعه لامرد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار گردید ضمن تبریک ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران و انتخاب قانون اساسی به انتخاب خود مردم اظهار کرد: بیش از ۹۸درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند که امام
این روز را روز عید برای مردم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

وی با اشاره به سخنان امام بزرگوار که روز جمهوری اسلامی روزی است که مکتب اسلام و قانون اسلام حاکم بر جامعه گردید تصریح کرد: مردم فهیم، بصیر و شجاع ایران اسلامی با اراده خود حاکمیت الله و جمهوری اسلامی را پذیرفتند.

حجت الاسلام اسدی در همین زمینه افزود: امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، و نه یک کلمه زیاد، و خیلی ها تلاش کردند که صفت و قید اسلام را از جمهوری اسلامی جدا کنند اما امام فرمود اصلا و ابدا، زیرا جمهوری منهای اسلام هیچ خطری برای مستکبرین ایجاد نمی کند و هیچ نفعی هم برای مظلومین عالم و بشریت ندارد.

وی افزود: جمهوری باید اسلامی باشد تا لرزه بر اندام دشمن بیاندازد، و زمینه سازی ظهور امام عصر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جملات امام و رهبری در مورد جمهوری اسلامی و حفظ آن جالب است که انسان وقتی میبیند متعجب می شود خاطرنشان کرد: حفظ و اهمیت جمهوری اسلامی خیلی بالاست و چیزی جز مبانی اسلام و معارف قرآن و اهلبیت نیست و باید این روز بزرگ را پاس داشت.

خطیب جمعه لامرد به ۱۳ فرودین ماه روز طبیعت اشاره کرد وگفت: این بهاری که به برکت نزول باران، و به برکت لطف خداوند سبحان شامل حال ما شده است یکی از نعمت هایی ست که انسان باید قدردان آن باشد و در دل این طبیعت باید به ذکر و نام و یاد خدا بیافتد.

وی گفت: از این زمین مرده صحنه دلنواز بوجود آمده که نباید از یاد خداوند غافل شویم و فرامین اسلام در گسترش و حفظ فضای سبز خیلی قابل توجه است.

امام جمعه موقت لامرد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دهه تکریم مساجد افزود: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، و همچنین دهه تکریم و تعظیم مساجد هستیم که مسجد در تشکیل تمدن نوین اسلامی نقش بسیار مهمی دارد که در دهه تکریم توقع می رود همه اقشار و ائمه جماعات مساجد در این دهه، فضا و جاذبه های مسجد را روز به روز بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه به همت بلند مردم و نیت خیرخواهانه شان از نعمت مساجد زیبا در این منطقه برخورداریم تصریح کرد: باید به برنامه های فرهنگی درون مساجد توجه شود تا مساجد رونق بیشتری پیدا کنند.

خطیب جمعه لامرد افزود: قرن چهاردهم به پایان رسید و آغاز آن با سخت ترین لحظه ها و تاریخ ها همراه بود و ایران اسلامی به شیطنت و به نقشه استعمار انگلیس و قحطی دست ساز آنها نیمی از جمعیت خود را از دست داد.

وی گفت: سال ۱۳۰۰ را زمانی آغاز کردیم که جمعیت ۲۱ میلیونی ما به خاطر قحطی و بیماری دست ساز انگلیس از بین رفتند و ایران ما داغدار شد.

امام جمعه موقت لامرد، در همین زمینه افزود: در سال ۱۳۰۴ رضان خان توسط انگلیسی ها به قدرت رسید، و تلخ ترین خاطره ها همچون قانون اجباری منع حجاب، ممانعت از تشکیل مجالس سیدالشهدا و مجالس دینی دیگر، ممنوعیت تحصیل در مدارس و حوزه های علمیه، و بخشیدن خاک پاک ایران و حیف ومیل کردن این خاک عزیز را تجربه کردیم.

خطیب جمعه لامرد افزود: وقتی که محمدرضاشاه نیز در سال ۱۳۲۰ به قدرت رسید مسیر پدر را ادامه داد و حلقه به گوش انگلیس و آمریکا و مستکبرین بود که همه فرصت ها و نعمت های ما را به هدر داد.

وی افزود: رضاشاه تاریخ این کشور را برای ملت نگران کننده و ناراحت کننده کرد اما درسال ۱۳۵۷با شروع نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی که معجزه قرن چهاردهم هجری است، و قرنی که در تمام دنیا نگاه می کردید و ذره ای از معنویت، انسانیت و اخلاق نمیدیدید و همه جا حرف از مادیت و ظلم بود امام عزیز ما قانون اسلام را پیاده کرد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحولی در قرن چهاردهم آغاز شد و از سال ۱۳۵۷ تا به امروز ملت ایران صحنه های زیبا و لذت بخشی را در قرن چهاردهم تجربه کردند.

او گفت: در آغاز قرن پانزدهم، انگلیس ملعون برای پس گرفتن یک جاسوس خود مجبور است هزینه هنگفت و خسارت ۵۰سال گذشته خود را جبران کند، که این به برکت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: قرنی که یک شخصی همانند رضاخان بر مسند قدرت مینشیند و قرن آغاز می شود، امروز نیز قرن چهاردهم آقایی سکان داری حکومت را به دست دارد که
تمام سیاستمداران دنیا به سیاست او غبطه می خورند.

وی افزود: قرن چهاردهم آغاز شد اما در عالم جایی از نام و یاد امام عصر نبود، اما قرن پانزدهم شروع شد و به برکت خون پاک شهدا همت و تلاش شما مردم در جای جای عالم مهدویت و نام امام عصر(عج) درخشان است.

امام جمعه موقت لامرد افزود: قرن چهاردهم را ما روایت کنیم آنگونه که هست، و نگذاریم دشمنان روایت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام “سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین” اظهار داشت: این عمق فکری و بلندنظری علمای شیعه همیشه بوده و تجربه کرده ایم و در کنار مردم بوده اند و رهبر انقلاب نیز خوب جبهه را تشخیص دادند و چندین سال است که توجه همه مسولین و همگان را معطوف به تولید کردند.

وی در همین زمینه افزود: دولت باید برای تحقق شعار امسال دقیق و با برنامه گام بردارد، و موانع تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان را جلوی پای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، جوانان ما بردارد، و مردم هم ضمن مطالبه بالابردن کیفیت از تولید ملی استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب، که مردم ضمن مطالبه کیفیت محصولات داخلی، و همچنین درج و فروش قیمت محصولات از تولید ملی استفاده کنند خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با کسانی که بخواهند تولید ملی را ضعیف کنند و به دنبال منافع شخصی خود هستند برخورد کند و امروز در جبهه جنگ اقتصادی هستیم و باید به آن توجه کرد.

وی در پایان: به روز سلامت اشاره کرد وگفت: به دلیل برخی عادت های ناصحیح تغذیه در جامعه، بسیاری از بیماری ها رواج پیدا کرده و توجه به ورزش و تغذیه صحیح و سبک زندگی اسلامی ضامن سلامتی ما است.
✍🏻خبرنگار/محمودصابری زاده