مدیر کل هواشناسی فارس از افزایش ابر و تشدید بارش‌های موسمی در استان فارس خبر داد.

 علی پور سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: در پی وزش باد و بارش باران شدید در شهرستان خنج به دامداران و کشاورزان ۱۱۲ میلیارد و ۳۴۰ هزار میلیون ریال خسارت وارد شد.

او با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده به محصولات کنجد و مرکبات بوده است، افزود: سیل در خنج ۲۵ راس دام را نیز در بخش مرکزی از بین برد.

همچنین بارندگی شدید و وزش تندباد خط انتقال برق چهار روستای شمالی بخش علامرودشت (خِشتی، گهلویه، ابوحنا و پرزی) لامرد را قطع کرد.

طی بارندگی روز گذشته ۲۱ تیر چراغ برق شکست و برق چهار روستای شمالی علامرودشت برای ساعاتی قطع شد.

****

مهرداد قطره سامانی مدیر کل هواشناسی استان فارس، با اشاره به بارش شدید باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ در استان فارس، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز شنبه ۲۶ تیرماه این پدیده در اغلب نقاط استان به ویژه در نواحی جنوب و غرب فعال است.

او ادامه داد: این پدیده تا روز دوشنبه ۲۸ تیرماه در استان فارس پایدار است.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی آمادگی کامل داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به جاری شدن روان آب در مسیل ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های موقت، توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و کوهنوردی، و چرای دام در مراتع مرتفع بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب اجتناب شود و سازه‌های موقتی تحکیم و در جمع آوری محصولات کشاورزی تسریع شود.