نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوانان ما در تمام زمینه‌ها دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی هستند که برای شکوفا شدن نیازمند حمایت‌اند و با توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی می‌توان محیطی امن و سالم برای پیشرفت آنان ایجاد کرد.

حسین حسین زاده در تشریح بازدید میدانی از برخی پروژه‌ها در حوزه انتخابیه گفت: اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان جهت احداث، تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی و بهداشتی در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز اختصاص یافت تا جان تازه‌ای به روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه انتخابیه بدهد.

او با تشریح خبر اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به پروژه‌های نیمه تمام حوزه انتخابیه ادامه داد : با پیگیری‌های مداوم موضوع تامین اعتبار پروژه‌های ورزشی و بهداشتی در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح و به تصویب رسید که بر این اساس مقرر گردید اعتبار مذکور در قالب مشارکت در امر احداث، تکمیل و تجهیز ۲۹ پروژه نیمه تمام ورزشی و بهداشتی در لارستان، خنج، گراش و اوز با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان صورت گیرد.

او افزود: همچنین با مساعدت و همراهی مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس مبلغ ۱۰ میلیارد دیگر از سوی این اداره کل جهت تکمیل پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.

حسین حسین‌زاده گفت: ما مطابق با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ملزم به کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم؛ چراکه بودجه نفتی، فرهنگی را در سازمان‌ها و ساختارهای ما ایجاد می‌کند که آسیب‌زا و در برخی مواقع منجر به تولید رانت می‌شود. از این رو لازم است وابستگی‌های بودجه به نفت کاهش یابد.

وی افزود: تا زمانی که بودجه به نفت وابسته باشد، مسئولان و مدیران دولتی به دنبال تکاپو برای یافتن منابع و درآمدهای ارزی دیگر برای کشور نیستند. این کاهش وابستگی منجر به پرکارکردن و خلاق کردن دولت می‌شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیمت و میزان فروش نفت ایران در سال‌ها و دهه‌های اخیر نوسانات بسیاری داشته که در چند سال اخیر به حداقل میزان خود رسید. زمانی که بودجه وابسته به نفت باشد، درآمدهای آن ثابت و پایدار نخواهد بود و درنتیجه آرامش و ثبات اقتصادی را از کشور می‌گیرد. به همین دلیل لازم است دولت به فکر منابع درآمدی ثابت و پایدار باشد.

حسین‌زاده همچنین گفت: اما باید توجه داشت کاهش وابستگی بودجه به نفت، به معنای کاهش تولید و تلاش نکردن برای تولید نیست. صنعت نفت کشور باید با قدرت بیشتر به استخراج و تولید نفت بپردازد و در بازارهای رقابتی حضور فعال داشته باشد. مازاد درآمدهای حاصل از آن نیز باید به خزانه واریز و صرف امور توسعه‌ای کشور شود.